söndag 1 juni 2014

Ledigheten lider mot sitt slut...

Dessa fyra dagar gick snabbt! Tänk om man alltid kunde få ha det så ;)
Men man får njuta av de tre dagar man faktiskt alltid har :)
Ida o jag låg ju o vilade efter lunch. Men det slutade med att Ida gick upp till pappan ist o jag slumrade en stund :P Mår fortfarande inte bra. O efter den vilan kände o lät jag ännu förkyldare. Kände mig inte alls bra :( Patrik fixade lunch till mig o barnen <3 Samtidigt skrev vi ihop en inköps lista. Så vi åkte till kvantum o storhandlade! Nu är det VÄL fyllt i kylskåp/frys/skafferi :) Känns alltid så skönt inför en vecka. Även matlistan är klar så nu vet vi va vi ska äta i veckan oxå ;) När vi kom hem gick vi ut på uteplatsen direkt. Fixade o förberedde middagen. Det vart hemmagjorda hamburgare som vi grillade. Mums!!!! Efter middagen gick Patrik in o började klippa Tim medan jag röjde undan disken o Ida lekte ute. Idas kompis Jonna kom förbi o lekte en stund med Ida. De har så kul ihop. O hennes mamma är så himla trevlig o schysst! :) När Tim va färdig klippt fick han o Ida bada medan jag klippte Patrik. Självklart inne i badrummet under övervakning av de badande barnen :)
Sen hoppade Patrik oxå ner i plurret med dom! Haha! Finns det hjärterum finns det stjärterum ;)
Jag fixade fint här hemma, packade barnen "dagis" ryggsäckar, o plaskade fram deras kläder. O när jag ändå höll på tog jag fram det jag ska ha på mig i morrn ;) Haha!
I morrn är en lugn dag med inte så mkt inplanerat. Jobb 8-13.15 såklart ;) Hämta  barnen, göra de vanliga hushållssysslorna, men mest ska jag mysa o busa me mina trollungar <3

Nu sitter jag i soffan o goffar polly bilar o dricker cola ;) Jag har fuskat nu med mat o gotti dessa veckor när huvudet krånglat. Men kan tänka, jag har gått NER i vikt :P Iof har jag ätit halvdåligt pga magen oxå. Men i morrn ska det bli ordning på kosten! Nyttigt ska det bli!! Morgondagens frulle blir fröknäcke o kokt ägg :)

Men nu som sagt, mmmmm....


Hoppas Du får ett bra avslut på denna helg, o en bra start på veckan i morrn :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar