lördag 21 juni 2014

Midsommarafton + Midsommardagen

Midsommarafton började med en mysmorgon o familje frukost. Sedan va det packning o fix iordning som gällde! Med hela bilen fullproppad styrde vi kosan ut till Rasbokil, till hembygdsgården, strax efter kl 12. Där mötte vi upp mamma, pappa, Kriss, Cassi, Isadora o Isolde. Träffade också som vanligt en massa folk man känner sen man bodde i Kilen. Alltid lika kul! :) Sen blev det dans runt midsommarstången till Idas glädje. Oj så kul hon tycker sånt är!! Tim hakade på han me ;) De dansade me min mamma o Patrik. Jag tittade på (pga foten) Tycker inte det är så jätte kul o dansa runt midsommarstången, men tyckte ändå de va tråkigt o inte kunna dansa me barnen :( Efter dansen vart det korv för barnen o sen fika.
Efteråt åkte vi alla hem till Kriss o dom o grillade en massa gott. Sen åt vi en supergod midsommar middag. Till efterrätt hade jag gjort en jätte god jordgubbs/kola/Daim paj! När alla barnen hade slocknat vid åtta spelade vi vuxna sällskaps spel. Haha, oj så kul vi hade! :D Vi somnade på tok för sent o vaknade på tok för tidigt (Ida vaknade kl 5.45... Snark) Solen sken ju in redan vid 3.15, så det va inte så konstigt iof....
I morse va vi alla trötta. Men i fam Strid är midsommardagen lika mkt firande som självaste aftonen. Så det va bara till o leta fram utklädningskläder o börja klippa, knyta, sy o tråckla ;) Sen skjutsade jag Patrik, Kriss o Isadora till bygdegården där de skulle möta upp alla. Tim o Ida stannade me Cassi o Isolde. Jag åkte tillbaka till Kriss o Cassi o hämtade barnen. Sen åkte vi in mot stan, stannade o tankade i Rasbo. Barnen somnade efter bara några minuter, som jag hade hoppats på! När vi kom hem körde jag in på gården o packade ur den överfulla bagageluckan o sen åkte vi till McDonalds drive in o jag köpte me lunch hem. Åkte hem o åt. Packade upp o sen va det bara o åka igen. Barnen va, trots att de hade sovit, trötta. Förstår dom efter natten...
Anlände till Vattholma lagom för o se när Kilen (Rasbokil) kom med sina traktor skrindor. Trummorna hördes lång väg! Mötte upp Cassi o Isolde o mamma o pappa. Hälsade på trummisarna (Patrik, Kriss, Isadora o Amanda) o alla andra som va me. Sen gick vi in. Det tar sin lilla tid sen, dragkampen. Men kul är det. Jag vrålar o hejjar på Kilen o klappar händern ;) Skiter i om folk glor :P Tim tyckte stundtals de va jätte kul o dansade o stundtals ville han bara gosa o åka hem <3 Men för det mesta tyckte han det va kul :) Ida hittade till Patrik o jag fick henne knappt därifrån. Hon ville också va me me dom som trummade. Men vi hade inga hörselkåpor me o då ville jag inte att hon satt me dom... Men nästa år, då ska ja o Ida haka på trummorna o Tim får va me sin mormor o morfar o titta på :) Dragkampen gick kanon, Kilen vann, såklart ;)
Efteråt åkte vi hem. Grymt trötta allihopa. Barnen käkade middag o sen mös vi bara i soffan tills det va läggdax för dom. Som de gnällde o hade sig, men knappt 15 min efter de lagt sig sov de som stockar såklart ;) Jag har packat upp resten, vikt o hängt tvätt o plockat ur diskmaskinen. Hämtade hem mat till mig o mannen (pizza till honom o sallad till mig) som vi åt till en film. Den är nu slut o mina ögon går i kors :S Så jag ber om ursäkt if det blir mkt stavfel :P

I morrn ska sista målningen ske i sovrummet o så tapetsering. På mån, el i morrn om det hinns, ska även taket därinne målas en gång till. Håller tummarna att vi kan flytta in där i veckan!!! O snälla, håll tummarna för att vi kan få iaf en liiiten sovmorgon i morrn (helst en lång ;) hihi)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar