torsdag 19 juni 2014

Some of you will kill me...

Beslutade igår för att vara hemma idag. Köra på en "vanlig" dag för o se vad foten pallar. Det blir en hel del vilopauser. Så för er som kommer reagera på vad jag har gjort idag kan jag säga att det är stor skillnad mot att jobba. När jag kan vila när jag vill o köra korta sträckor. Köra till jobbet i 30 min, jobba ståendes en hel dag (utan att kunna vila när jag behöver) o sen köra hem 30 min. Det känner jag efter idag att jag inte hade klarat!
Det jag gjorde va att först lämna barnen kl 8.30 i morse. De fick en lugn start på dagen. Sen åkte jag till Kvantum o började me o äta lite frukost (yoghurt, juice o kaffe latte) samtidigt som jag skrev notan. Sen gick jag in o handlade. Är glad att jag va uppe så tidigt då det än så länge va rätt lugnt då. Värre skulle det bli efter lunch... Gick i lugn o ro o vilade när jag behövde. Jag kan nästan gå helt på foten, men inte lägga tyngd på den som man ska. O efter ett tag får jag ont.
När jag kom hem därifrån packade ja upp allt o knåpade ihop två frukt/godis korgar till barnens fröknar. Hade köpt frukt (ananas, melon, vindruvor o physalis) choklad 200g o en flaska päroncider o så köpte jag två söta rosa plastkorgar. La sedan detta i dom o slog in i celofan. En korg till Idas fröknar o en korg till Tims fröknar.
Sen satte jag mig o vilade lite. Sen målade jag en omgång i sovrummet. Stressen tär på mig o jag vill bara få klart där inne! Men det tog musten ur mig. Käkade lunch o sen vart det soffläge tills ja skulle hämta barnen. Ville inte ta värktabletter då jag blir lite seg av dom o då vill jag inte köra bil.
Ställde kl på larm 13.34 o vaknade av den. Så somnade visst ;) Åkte till deras förskola o hade me presentkorgarna. Alla fröknar blev så glada! Tycker det är så kul o ge bort saker! :D

Vi kom hem o nu sitter ja o barnen o myser o äter lite frukt :) Middagen är förberedd (våfflor me tonfiskröran) på mannen beställning ;) Barnen får gräddde o sylt ;)

Nu har jag tagit värktabletter. Ska kanske använda kryckorna mer... Är ju så böööökigt!!

Hörs senare!! Ska berätta om vad vi ska hitta på i midsommar! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar