söndag 22 juni 2014

Man gör vad man kan...

Att måla o tapetsera med två små är ingen dans på rosor inte. Framför allt inte när de bara bråkar me varandra.... På fm drog Patrik o Ida iväg för o köpa takfärg. Tim sa själv strax efter kl 11 att han ville gå o sova. Han sov till halv ett. Under tiden målade jag det sista på väggen. När Patrik o Ida kom hem målade Patrik taket. Jag fixade lunch till barnen. Sen har det rullat på med tvätt, bus, städ o mer bus... Ida kom o hade gjort en kikare av två toarullar o papper. Väldigt fiffigt av henne!! :D Tim ville oxå ha en. Så vi fixade en till honom me :) Sen pimpade dom dom me för o hushållspapper?! o snöre. Fin fina vart dom!! :) Patrik har tapetserat ett tag nu... Inte sååå mkt kvar... Sen är det lister o dörrfoder kvar. O så in me alla saker. Kan det va så att jag ääääntligen får sova i vårt sovrum i morrn natt? El säkert på tis...

Förresten!! Snart har barnen sommarlov :D De går denna vecka (fyra dagar) sen har de 5,5 veckas semester. Kanske 6 veckor. Härligt!!! Jag jobbar veckan efter oxå (fyra dagar) så de blir hemma me pappsen näst nästa vecka :) Kanske att de åker iväg på äventyr tillsammans några dagar!!

Nu ska jag fixa middag... Inge kul o laga mat när allt är upp o ner här hemma :( Men men. Äta måste man ju! Blir till o fixa ihop nåt till barnen, vi käkar el fikar när de lagt sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar