fredag 6 juni 2014

6 juni

Sveriges nationaldag. Vi har väl aldrig firat den så spec mkt. Skulle iof kunna tänka mig o börja fira den, men hur? Svenska flaggan hit o dit, den tar man ju liksom fram på midsommarafton, om bara två veckor. Ni som firar nationaldagen, hur gör ni? Har försökt förklara för barnen men det är ju inte lätt liksom :P
Aja, idag blir det inge spec firande iaf ;) Efter lunch åker jag upp på Gränby o ska strosa i lite affärer o leta efter några saker jag behöver. Sen styr jag kosan en liten bit förbi alunda, hem till Sara. Hela hennes familj, man o fyra barn, är iväg på läger o kommer hem i morrn. De har gjort det i några år nu. Så jag o Sara har skapat en tradition att käka lunch el middag ihop 6 juni ;) Idag åker jag hem till henne, där vi är själva. Ska bli trevligt! Är kl inte alltför mkt när jag åker därifrån blir det kanske en tripp ner på stan o möta upp syster o gänget ;) Sen måste jag hitta nånstans o sova :P Patrik o barnen ska ha en play date efter lunch som oxå ska sova kvar här! Hans bästa polare o barndoms kompis Stefan o hans dotter Ella som är drygt ett år. Så det blir fullt rulle här hemma! Men blir kul för dom :D Det blir Patriks första play date utan mig ;) Jag får se om jag sover hos mamma o pappa, el varför inte ta in på hotell?! ;) Haha, nej då, det spar jag tills jag får sällskap av mannen ;)

Idag vaknade Ida kl 6... Snark... Tim kom in vid halv sju. Orkade inte tjata dom kvar i sängen så vi gick upp o la oss i soffan framför en film ;)

Mysigt <3


Bärgan är Tims favvo film ;) 

Vi käkade frulle för en stund sedan o sen har jag städat i badrummet. Nu är det lite kaffe som gäller....

Gott!! :)

När det är upp drucket ska jag damma. Dammsug får jag vänta me tills mannen behagar masa sig upp ur sängen ;)

Hoppas Du får en bra nationaldag!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar