måndag 2 juni 2014

Pedanten o perfektionisten talar ut!

Vart galen idag. Nästan varje morgon lämnar vi sängen obäddad. Det finns inte tid. Men nästan varje dag bäddar jag den när vi kommet hem. Men idag GLÖMDE jag!!! O rätt som det va hittade jag ALLA tre barnen i den busandes o kastandes me kuddar o täcken. Gah!!!! Klarar inte sånt!! De får leka i den när jag har bäddat. Inga problem! Men INTE annars!! Vi duschar VARJE kväll innan vi lägger oss. Bäddar rent rätt ofta oxå (löööööve that feeling!!) så det känns ju ändå fräscht när man lägger sig. Men när barnen, Ida o Tim me sina kläder de haft på fsk hela dagen me grus som ramlar ur mm, o nu Isadora efter en dag i skolan, busar runt i den så kan jag inte lägga mig ny duschad i den. El alls förresten! Jag är lite utav ett renlighets freak. Jag har mina grejor som måste va tipp topp. O det är mkt. Varav denna stress kanske?! :/ Jag har ett visst sätt saker måste stå i diskmaskinen, hänger tvätt på ett visst sätt, städar i en viss ordning osv osv.... Idag när jag skulle vika tvätt ville Ida hjälpa till. Jag fick bita mig i tungan. Hon frågade: -Kan jag vika såhär mamma? hon vek på sitt vis, men de vart vikta. Jag bestämde mig för att det fick va så! Hon hjälpte till, kände sig duktig. Då tänker inte jag förstöra me pekpinnar hit o dit. Jag sa: - Vik som du tycker! O det gjorde hon. Det vart bra! O helt ärligt, vem bryr sig om hur det ser ut innanför garderober, byråer. Ingen tittar ju där. Viktigast va ändå att hon fick hjälpa till, fick va delaktig. Hon vill gärna hjälpa till o hänga. O där är det svårast. Jag hänger på ett visst sätt, så går det snabbast sen när man ska vika ihop kläderna. Men hon får hänga där hon tycker det blir bra (på tvättställningen såklart ;) ) Tips o råd kan man ge FÖRSIKTIGT. Man får inte skrämma/hämma dom från o hjälpa till!

Nu vart det ett inlägg längre än tänkt. Kontentan är att nu har jag bäddat rent o NU tänker jag SOVA!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar