lördag 14 juni 2014

God kväll i stugorna!!

Idag har vi fått mkt gjort. Vi åkte till Byggmax efter frukosten för o låna en släpkärra. Den va inte ledig förrän kl 12. Så vi åkte hem igen. På vägen hem somnade Tim i bilen o kl va bara kvart i tio. Bar in honom till sin säng där han sov vidare till efter elva... Medan han sov rev ja, Patrik o Ida ena innerväggen i sovrummet. Ida va till stor hjälp o tyckte det va kul. Hur Tim kunde sova förstod ja inte! Haha! När han vaknade kom mamma o pappa o tog med sig barnen ut. Jag o Patrik åkte till Byggmax igen o lastade kärran me gipsskivor, osb, reglar mm. Hem, lasta ur, in me skräp, åkte o kastade o åkte o lämnade kärran. Skivorna va bra tunga o lyfta alltså!!
Sen började Patrik isolera ena väggen o jag började slipa en vägg. Sen kom pappa med barnen o jag o barnen satt mest o mös i soffan o de åt lördagsgodis :) Sen ville Ida hjälpa pappan. De fick middag o sen fick jag övertala två tröttisar att de verkligen måste i säng vid sju tiden... Ida ville inte sluta hjälpa pappan utan sa att han fick vänta till i morrn ;) Men han spacklade o fixade lite till. Jag åkte till kvantum o handlade lite o sen vart det en dusch! Sitter nu i soffan men ögonlocken är tuuuunga....
I morrn kommer min bror o hjälper Patrik, känns bra. Jag måste ju ta hand om våra bustroll o då är det svårt o hjälpa till, vilket då också gör att det tar längre tid. Nu kan de få jobba på ifred. Om jag kommer på vad barnen o jag ska hitta på :/ Tim har inte varit sig sj idag o har vaknat ledsen en gång redan. Är rädd att han håller på o bli sjuk?
Krypa ner i sängen kanske....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar