onsdag 18 juni 2014

Det går åt rätt håll!

Igår hann jag slumra i 45 min innan jag behövde kliva upp o fixa klart innan Patrik kom. Jag skar upp kladdkakan (den utan ägg) tog mig en smakbit o den va mkt godare än jag trodde! Packade ner tallrikar, bestick o muggar. Även en klänning till Ida if hon ville byta om. Men det va ju så kallt o kom några regndroppar så det vart inget ombyte ;) Vi fick parkering en liten bit bort så det va tur ja hade kryckorna me! Känns så fjantigt o ta bil när vi bor 3 min bort me cykel. Men me min fot så va vi ju tvungna... Det va många barn som sjöng. Alla barnen stod framme tilsammans (det va ute o barnen stod uppe på en kulle) Ida sjöng me i det hon kunde, Tim satt mest o tittade o log mot oss. Gullungar!! <3 Efteråt vart det mat o fika. När vi va klara va kl bara kvart över fyra. Så när vi skulle åka hem frågade Lisa om Ida o Jonna skulle leka en stund. O då det ser ut som det gör här hemma så fick Ida följa me dom hem. Kändes jätte konstigt. Idas första gång o leka sj hemma hos en kompis :) Hon känns så stor helt plötsligt! Hon va där en timme så vid kvart i sex gick jag upp o hämtade henne (de bor ju nära o bra ;) ) De ade haft jätte kul o det va fullt ös, Ida ville ju såklart inte hem. Men tillslut så fick jag me henne ;) Medan hon va där uppe o lekte passade Patrik på o fixa i sovrummet o jag o Tim satt o mös framför en film. När Ida kom hem åt hon o Tim en kvällsfika (smörgås o mjölk) Vi åt ju lite mat på deras sommarfest men det va ju så tidigt. O ställa sig o laga mat kl sex när de ska sova halv sju kändes lite överkurs ;)
När de la sig gick Patrik ut på en promenad o jag la mig i sängen. Phu, det tog på mina krafter o åka på sommarfesten, då jag hade feber också.... När Patrik kom tillbaka från promenaden gick han in i sovrummet o spacklade (evighetsgöra) jag somnade en stund. Vaknade sedan jätte hungrig. Fick av nån anledning craving efter ris o kokta morötter :P Så det fixade jag ihop ;) Sen åt vi o tittade på första Star Wars filmen. En timme kvar av filmen så slocknade jag igen :P
I morse behagade barnen vakna 5.55... Snark!! O de kommer ju alltid in till oss då när de vaknar. O i vårat (o deras) har vi ju mörkläggnings rullgardin, tack o lov, så då är det ju mörkt. Men nu när vi sover i vardagsrummet är det ju väldigt ljust, då tror de ju att det är dags o gå upp!
Idag fixade jag barnen, gav dom frukost, smörjde in dom o klädde på dom (el Ida klär ju på sig själv, det kan Tim me om han är på humör! Haha!) När dom sedan åkte vid halvåtta gick jag o la mig o somnade om till strax innan nio. Strax därefter kom mamma förbi för o låna min bil. Jag har nu ätit frukost o ringt jobbet o sagt att jag blir hemma i morrn me. Lika bra att va hemma hela veckan. Onödigt att överanstränga sig för en dag. Att köra dit, gå en hel dag, o köra hem kan bli för mkt för foten. Idag kan jag ändå för första gången stödja mig mer på foten, nästan helt. Men då har jag ju citodon i kroppen hela tiden o det känns om jag går för mkt o för länge på foten, då börjar den värka. Det blir inga "små grodorna" runt midsommarstången för mig i år inte :P Men jag gråter inte! Haha! som tur va finns det andra som kan dansa me barnen ;)

Jag tog en ny omgång me citodon för en stund sedan. Nu ska jag försöka dammsuga i sovrummet o göra det jag orkar/klarar av. Det börjar bli ohållbart att ha det såhär här hemma, vill få sovrummet klart nu!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar