måndag 23 juni 2014

Sommar fina!!

Det gick väldigt bra o lämna barnen i morse. Ida vinkade glatt från fönstret :) Det gick oxå bra på jobbet. Skönt o starta me en kort dag. Vart ändå väldigt trött o foten värker lite nu...
Åkte snabbt o hämtade barnen. Som hade haft en bra dag! Hem till min mamma där barnen fick mellis o sen lämnade ja o Ida Tim där o åkte till frissan! Dax för klippning av mig o Ida :) Vi va dom enda där, o så frissan Anna dårå ;) Va lugnt o skönt! Ida va så duktig så o satt snällt o gjorde som Anna sa. Hon fick oxå en rosa slinga (spray färg) Gissa om hon vart överlycklig!! :D De hade en del leksaker som Ida roade sig me medan jag klipptes. Jag hade även me surfplattan ifall om att ;) Anna va så gullig. Hon bjöd på en dusch av håret, jag fick sitta en stund under en hårtork o läsa en tidning medan hon roade Ida lite. Hon tyckte jag skulle få ha en avkopplande stund för mig själv :) För ovanlighetens skull vart det ingen färgning idag. Endast toppning. Har så svårt o bestämma mig för hur jag vill ha håret, o då kan ja lika gärna vänta! Skönt o få bort de slitna topparna då det va drygt ETT ÅR sedan jag klippte mig sist :/ Hehe, inget jag unnar mig allt för ofta om man säger så ;)
Efter det åkte vi o hämtade Tim som hade haft det roligt o mysigt me mormor. Det vart till o åka hem direkt o börja me middagen. När vi åt kom Patrik hem lite senare än han brukar. Han hade nämligen varit förbi Gränby o köpt VARSIN surfplatta till barnen!! :O Bortskämda barn el?! Haha! Nej då, för det första va det "bara" 7", o för det andra ganska så billiga, o för det tredje så köptes dom för julklapps o födelsedags pengar som varit sparade tills vi kom på nå vettigt o handla för dom. O det gjorde vi nu. De är snart 2.5 o 3.5 år o har varsina surfplattor... Vart är världen på väg ;) Men de har sina för att spela, bygga pyssel o rita på. Vettiga spel. Lär spel me siffror o bokstäver, en app om klockan, pyssel av alla dess slag, olika djur läten, en rit app, en man kan spela trummor me o en piano. Tycker de är bra grejor o har full koll på vad som laddas ner o syftet me dom. De har även tillgång till Netflix där de själva kan starta en film. Smarta barn va?! ;) Drygt 2 år o vet precis hur man använder en surfplatta :P Ida har även hon kunnat de sen strax efter  2 år! Haha! Aja, detta blir perfekt när vi åker lång i sommar!! :)
Efter middagen va det bara till o fixa barnen för natten o Patrik har hållit på i vårt sovrum. Barnen sover äntligen o nu ska jag gå o hjälpa mannen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar