onsdag 25 juni 2014

En SÅN dag...

Vaknade efter en jobbig natt av att mob larmet gick igång kl 6.30. Jag va sjukt trött då... Barnen sov fortfarande, vilken skillnad när de ligger i vårat rum! Tim kom in redan kl 1. Sen låg han o böka lite hela tiden. Ida kom in vid närmare 5.30 tror ja kl va. Jag har drömt massa jobbigt i natt o igår kväll när jag ställde mig på vågen fick jag en chock! Har gått upp några kg. INTE ok!! Till mitt försvar, om man nu måste ha det, så har jag inte mått så bra de senaste två veckorna.. Förra veckan va det foten som gjorde att jag inte kunde göra nåt! O den här veckan har ju halsen spökat....
Ida har gått hur bra som helst o lämna den här veckan. Hon vill till förskolan. Där emot har Tim varit lite ledsen... Han är ju små snorig han me o nu misstänker jag att hans hals också spökar. De ringde från förskolan vid halv elva i morse (fm, haha) o sa att han o några till plus en fröken hade lekt o helt plötslig hade han blivit helt hysteriskt, jätte ledsen! Så pass att han hade slocknat av det, stackarn :( Det kändes i mamma hjärtat... De undrade hur de skulle göra, hur länge han fick sova o så. Jag sa åt dom att han fick sova så länge han ville o att de skulle spara mat så han fick äta när han vaknade. Jag ringde upp kl halv ett o då hade han precis vaknat. Han sover aldrig så länge även om han får. Så jag bestämde mig för o åka o hämta honom. Fixade på jobbet så stängningen löste sig (stänger ju på onsdagar) Kom också på att jag ju skulle ta me Isadora in till mamma när jag hade slutat, så jag ringde o kollade om hon kunde följa me på engång, vilket gick. Så plockade upp henne o så åkte vi o hämtade Ida o Tim. De visste ju att mormor deras skulle hämta dom så va lite orolig för reaktionen. Men eftersom Isadora va me gick det kanon! När vi kom hem åt de mellis o sen mös vi i soffan. Trots att Tim sovit så länge verkade han trött. Ville va i min famn hela tiden, buren på, o gosig. Jag mådde sj sämre o sämre ju länge em gick. Vid fyra tiden trodde jag att jag skulle svimma i soffan. Va sååå grymt trött också. Så när Patrik kom hem (jag fixade middagen, simpel korv o makaroner, men barnen älskar det så!) då gick jag o la mig. Orkade inte längre. Hade lyckats vika en maskin tvätt o hänga en. Men sen va krafterna helt slut! Jag tvärslockna o vaknade av att Patrik sa att barnen ville ha en god natt kram. De låg redan i sina sängar o hade fått välling o Patrik hade läst en saga <3 Jag måste ha sovit som en stock som inte hade hört nåt :P Min älskling är bäst!! Inget klagande här inte! Även diskmaskinen va ur plockad o i plockad. Hade tänkt göra det eftersom jag kom hem tidigare. Men orkade inte eftersom jag mådde som jag mådde. Det är sånna här "små saker" som man uppskattar sååå mycket!
När de hade lagt sig drog Patrik iväg för o träffa några polare. Vilket inte gjorde mig nåt. Då kunde jag ligga i soffan o tycka synd om mig själv :P Här ligger jag kvar... Har plöjt igenom tre avsnitt av dokumentären om Lindsey Lohan. Patrik har ännu inte dykt upp, men snart går jag o lägger mig....

Tim o jag blir såklart hemma i morrn. Han har redan vaknat o varit ledsen en gång. Han som alltid sover hela nätter annars. Så då är det ju nåt. Så det är lika bra han får vara hemma. Jag mår inte dåligt av vila heller... Får se hur det blir med Ida. Hon sa att hon ville dit i morrn. Då tänkte jag typ 9-14, men hon ville äta mellis. Men vi får se, hon kanske inte alls vill gå i morrn... Återstår o se!!

God natt på Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar