torsdag 26 juni 2014

När man är där nere, finns det bara en väg, o det är upp!

Kalla mig fjantig, o orkar du inte läsa om mitt vikt tjat så sluta läsa nu...

Efter att jag ställde mig på vågen i förrgår o insåg att jag gått upp inte bara 1 kg, 2kg el 3kg, utan nästan FYRA kg på TVÅ veckor!! Tänk så snabbt det kan gå upp när man inte orkar... Men det vart en riktig Wake up call! O det är faktiskt så att jag mår som bäst när jag tränar o håller igång o äter rätt. Men när man väl börjar slacka så går det ner rejält för mig. Då skiter jag i ALLT o äter ALLT jag vill. Men nu så. I höst, efter semestern, ska jag skaffa ett gym kort. Jag har misshandlat min kropp tillräckligt nu, det ät dags o ta hand om den. För det är den värd!! Jag ska satsa på MIG, va lite egoistisk. Jag gör inte spec mkt för mig själv. Inte ens en grej per månad. O då menar jag inte "kosta pengar" saker, utan tex o träffa kompisar.  Jag ska ägna denna höst åt mig!! O så ska jag börja spara till mannens 30 års present. Har nog en idè ;) Åter till mig, jag ska börja redan denna sommar o ta hand om min kropp. Visst, det är sommar o semester. Men man KAN träna o ta promenader, o man måste inte äta glass VARJE dag!
Kände mig strong idag när jag köpte glass till barnen. Trots att jag va hungrig o sååå sugen på glass jag me så stod jag emot! Jag åt en tallrik mellanfil me all bran till frukost, en omelett på två ägg o sallad till lunch o så tacos till middag, åt ETT tortilla bröd. Jag kämpar!! Dags o dra ner på portionerna rejält!! O trots att jag är sjuk o känner mig febrig till o från så när barnen hade somnat körde jag igenom mitt tränings program. Men jisses va tungt!! Kändes att jag inte mådde bra. Men nu är träningen gjord!!
Jag SKA kämpa!! Jag vill må BRA!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar