fredag 13 juni 2014

Renovering pågår!!

Lägenheten är ett enda kaos!! Enda rummet som är intakt är barnens. Jag sover på min säng framför soffbordet. Patrik tar soffan. Resten av vardagsrummet är belamrat, även köket. Jag hatar kaos!! Jag vill ha ordning o reda! Sånt här gör mig stressad. Även om jag vet att det "bara" är nu, så får jag huvudvärk. men sovrummet kommer bli sååå himla bra!!!!

Idag va ju jag o barnen på play date hem till Emelie o hennes flickor Vilja o Noomie. Barnen hade jätte kul!! Tim vart trött vid lunch o va lite små gnällig. Så han fick sitta lite i mitt knä. Ida ville inte hem. Hon tyckte det va så kul o få leka med tjejerna :) Vi fick goda hamburgare o korv till lunch o sen suuuuper god rabarberpaj o glass till efterrätt! Jag skulle tagit me mig lite rabarber hem men glömde, så typiskt!! Tack snälla fina ni för idag!!! <3
Båda barnen somnade på vägen hem. Väckte dom vid kvart i tre, då va det en Ida som vaknade på fel sida, som alltid när man väcker henne :/ Tim va glad!! När Patrik kom till jobbet åkte vi o handlade färg, tapet mm på rusta. Sen fick det bli middag på Ikea :) Barnen vart väldigt glada över det! Sen fick de leka lite där. Men när vi skulle gå va det två tröttisar som röjde Ikea runt :P Phu!! Va inte hemma förrän strax efter sju så barnen somnade inte förrän efter kl åtta. Sovmorgon då? Icke, inte våra barn. De kan tom vakna tidigare då :S Jag får inte min sovmorgon i morrn, surt! Men får väl trösta mig me att Patrik inte heller får nån på sön! Moahahahaaaaa!! ;) Går ju liksom inte o sova länge när man sover i vardagsrummet....

I morrn va planen först att jag o barnen skulle ha följt me Nathalie m fam på den där Pelle Svanslös invigningen. Hade varit skoj!! Men då min bror, som skulle ha hjälpt Patrik i morrn, inte kan det får jag rycka in. Blir inte lätt o hålla på med två bustroll. Men vi ska försöka, göra det som går. I värsta fall får jag o barnen fly hemmet, nånstans... Får väl bli till o spendera dagen ute... 4-h, lekparker mm... Om ingen vill ha sällskap?? ;) Har en nödlösning på vart vi kan sova om vi inte orkar va hemma!

Nu ska jag dricka mitt glas me cola innan jag kryper ner i sängen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar