fredag 19 december 2014

Stackars liten <3

Ida har ingen feber idag, men är nästan mer slut än igår. Gissar att det beror på de senaste två krupp nätterna o att hon haft 39 graders feber... 
När jag va till läkaren hade hon varit jätte ledsen o ville till mig. Vilket aldrig händer, framför allt inte när hon är me mormor. Sen har hon suttit fast me mig resten av dagen. Hon har varit trött sen lunch men inte kommit till ro o kunnat somna. Men kl fyra slocknade hon i soffan....

Jag va i köket o helt plötsligt vart det tyst o när jag kom ut i vardagsrummet såg det ut så här...

Jag gjorde ett ryck o röjde i köket o resten av lägenheten. Vek oxå en maskin tvätt. Sen satte jag mig i soffan me Tim. Ida vaknade o skrek att hon hade ont i magen i ca 10 min sen somnade hon om i mitt knä....

Tösen min <3

Hon vaknade till för en stund sedan, ligger nu o försöker få i sig välling (tack o lov för välling när barnen är sjuka, då vet man att de får i sig näringen de behöver!) Tim sitter me pappan o äter chicken nuggets o pommes, på Tims önskan. Jag o Patrik har bestämt oss för o äta tillsammans när barnen har lagt sig....

Jag har kommit till insikt me en sak idag, som jag egentligen visste. Men att höra nån annan säga det va både som ett slag i ansiktet o en lättnad. Kommer me mer info om det lite senare ;)

Nu ska jag snart upp till Gränby o handla den ALLRA sista julklappen, tack o lov räcker det me en affär! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar