tisdag 30 december 2014

Inte så mkt att skriva egentligen....

Barnen vaknade rätt tidigt idag, Ida strax efter kl sju o Tim strax där efter... Det va bara o masa sig upp strax innan kl åtta o göra sig iordning, göra barnen iordning, bädda, dra upp alla persienner o fixa frulle. Strax efter kl nio kom mamma o jag åkte till sjukgymn. Det fick väl hyfsat. Hon gick hårt på musklerna o maserade. Efter vi pratat o gått igenom provsvaren (som jag redan kunnat titta på tack vare "mina vårdkontakter" där man kan läsa sin journal) enligt dom har jag hög sänka. O med tanke på hur jag mår, o har mått sen 2005 (TIO år tillbaka) med huvudvärk, o värk i nacke, axlar, arm mm (ja ni vet allt det där) plus att jag har feber titt som tätt så vill sjukgymn att det görs en ordentlig utredning på mig. Det kan vara nåt neurologiskt el reumatiskt som spökar, el borelia el en annan fästing sjukdom. För såhär ska jag inte behöva må!! O konstant trött... Har ju tagit det lugnt i fleeera veckor o ändå kan jag typ inte göra nåt. Just nu ska jag stretcha musklerna o försöka gå en promenad på 20 min varje dag, TJUGO min, det är ju ingenting!!! Men det är vad kroppen klarar... Suck!! Aja, hoppas läkaren kontaktar mig snart o att han tar mig på allvar o att jag får HJÄLP!! Min sjukgymn är guld värd! Hon ska gå igenom min journal ordentligt o hjälpa mig med det här. Hon sa att jag nu skulle njuta o ha det kul när jag åker till Sälen, o så ska vi ta tag i det här när jag kommer hem. En tid veckan efter vi kommer hem är bokad. Hon ville att jag skulle boka in en längre tid så vi har tid på oss o gå igenom allt. Så nu är det fixat! Ska försöka att inte tänka allt för mkt på det nu utan koppla av o njuta av ledigheten. Hoppas ändå att det är nåt som jag kan få hjälp me, så att jag kan få må bra. På ett sätt vill man ju att de ska hitta nåt, annars undrar man ju vad det är, o på ett sätt vill man ju att det inte ska va nåt... Men men. Vi får se helt enkelt!
När jag kom hem pratade jag me mamma ett tag, sen gick hon hem o jag tog tag i o dammsög, såååå välbehövligt! Fixade sedan lunch, Tim vilade o jag o Ida tittade på Jake o piraterna medan. När Tim kom upp (han sover max en halvtimme på dagen nu för tiden...) så mös vi i soffan ett tag till, jag kände mig helt utslagen! Sen vart det mellis, varm oboy o macka som jag lovat! Nu är barnen i badet....

Jag sitter i kontorsstolen i dörrhålet ;) Är skönare o sitta i den än på toastolen :P

När de badat klart ska jag förbereda middagen, som idag blir lax, pressad potatis, romsås o sallad. Mums!

2 kommentarer:

  1. Förstår hur du känner :( Hoppas dom hittar nåting så det går att göra nånting åt hur du mår. En människa ska inte behöva må som du gör <3 Tänker på dig vännen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack! <3 Ja, hoppas man kan få nån hjälp nu!

      Radera