onsdag 17 december 2014

Jul pyssel!

Hämtade barnen strax innan kl 14. När vi kom hem åt vi lite mellis. Sen satte vi igång o måla o glittra trolldegs figurerna vi bakade förut....

Koncentration på hög nivå! :)


Några av Idas figurer....


Tim satt i nästan 45 min! Han som aldrig har ro me o sitta stilla, detta va något som verkligen fångade honom! :D


Några av Tims figurer....

Sen är det en målnings omgång kvar på andra sidan o sist rött siden band på alla så är de färdiga att hängas i granen!! :)
Kommer bli så fint så!!!

Vart klara för bara en liten stund sedan. Nu myser vi lite i soffan. Jag har fixat i ordning mig (så folk inte blir rädda när de ser mig i kväll! Hahaha!!) Laddar lite inför kvällen. Ska strax fixa middag o så fort vi ätit ska vi åka. Mamma kommer o passar barnen o lägger dom åt oss. Får se om de sover sen när vi kommer hem, brukar inte va så när mormor ska lägga :P

Pratade me min chef tidigare oxå. Han tyckte, att då jag fortfarande inte är bra, skulle komma till kl 9 i morrn ist för kl 7.30. Så det känns skönt. Vore det inte för sista arbetsdagen (då jag träffar alla) o vi ska ha julbord hade jag nog varit hemma i morrn. Men saknar de på jobbet o julbords dagen brukar va så mysig. Så då kom vi överens om o göra så ist så jag orkar! Jag skulle höra av mig sen på fre när jag varit hos läkaren, om ja kan jobba på mån el ej. Inte alla som har en chef som bryr sig o ringer o kollar hur man mår OCH är den som säger att man måste ta det lugnt!
Så nu behöver barnen inte åka till förskolan till 7.15 utan till 8.30 typ. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar