måndag 29 december 2014

När lugnet bytts ut till stress...

Innan jul va jag stressad till max, inombords. Inte just över julen utan över lag. Hög puls nästan hela tiden o inte kunna koppla av, alls. På juldagen kände jag ett lugn jag inte känt sen i somras på semestern tror ja. Men idag. PANG! Beror det på att jag har jobbat el beror det på allt som kommer... Nyår, Sälen, en resa om ETT ÅR, vardagen som snart rullar igång med allt vad det innebär (suck!! Jag o barnen är ledig TVÅ hela veckor till, mannen jobbar idag o den 9e, annars är han me ledig. Jag SKA koppla av o njuta av dessa veckor, varför ska det va sååå svårt!!) Tror mkt av det här handlar om att det är några intensiva veckor ändå sen. Jag ska till sjukgymn o hälsoläkare, Tims 3 års kontroll plus att han fyller 3 år, detta på ett par veckor. Känner mig stressad över att behöva fixa barnvakt titt som tätt för nån/ett par timmar hit o dit. Vete fan vad jag skulle göra utan de som ställer upp alltså! 
Jag har haft svårt o sova läääänge pga detta. Allt som snurrar i huvudet. Nu känns det som om jag är tillbaka på ruta ett igen. Bara jag tänker på att jag skatiöl sjukgymn i morrn, städa o handla så känner jag hur pulsen höjs o hela jag spänner mig. Hur ska jag hinna allt UTAN o stressa. Det går liksom inte... Aja, slut tjatat om det. Har iaf fått tid hos den där hälsoläkaren den 9e. Snabbt jobbat av dom. Jag hoppas INNERLIGT att jag kan få hjälp av henne!! Jag går hos sjukgymn, snart en hälsoläkare, kanske skulle gå hos nån stresshanterare oxå! Haha! 
Vet att det låter klyschigt men i år ska jag ta hand om MIG! För mår inte jag bra, hur ska de omkring mig kunna må bra. Visst är det så??
Försökte njuta av den fina naturen på väg till jobbet i morse....

Solen...


Så fint!!


O kallt!!! :S

Nu ska jag försöka sova. Va sjukt trött där vid sex sju tiden men nu, när jag ska sova, då är jag inte lika trött... Typiskt! Håller tummarna att Tim slipper växt värken i natt o att vi ALLA får sova... Dåligt sömn i 12 nätter tar ut sin rätt...

Hoppas på en Godnatt....

1 kommentar:

  1. Stackars Tim som får växt värk :( Måste vara svårt för han och förstå också :( Hoppas han slipper detta snart <3

    SvaraRadera