måndag 29 december 2014

Ett gott o blandat inlägg!

Vid halv nio lyckades ja o Ida ta oss hemifrån. Lämnade henne vid nio o kom till jobbet strax därefter. Det gick bra o jobba. Hade kunnat hålla på några timmar till men vid kl tre åkte jag o hämtade Ida skruttan. Hon hade haft en toppen dag me kusinerna. Hon, Isadora o Cassi hade åkt till Isadoras skola o åkt pulka o fikat me varm oboy. Så mysigt så!! Tim hade haft en mysig dag även han, me moster Amanda! De hade oxå varit ut o åkt pulka!

<3

När jag kom hem pratade jag en stund me Amanda o sedan va det dax o fixa middag! Mannen kom hem o sen har kvällen rullat på. Patrik skruvade upp barnens tv på väggen så nu ligger de (el ja, Tim kommer springandes fram o tillbaka) o tittar. Snart är det sov dax för dom! Apropå o sova. Ida har ju använt nattblöja o vi har inte pressat el stressat henne me o sluta. Utan vi har sagt att det kommer när det kommer. Men nu har hon sovit tre nätter utan o ingen olycka :D O innan dess hade hon torra blöjor i 6 nätter. Tänk, INGA blöj barn här hemma. Haft blöjor här hemma i fyra år o nu är det helt finito. Känns konstigt! Haha! Tim har ju varit utan länge! Så, det va det de! 

Nu till nå helt annat. Fick nytt schema idag. Är riktigt nöjd! Detta innebär att barnen går en timme kortare i veckan. Yey! Hahaha! Va ju ledig varannan tis o varannan fre förut. Men nu kommer det bli varje fre. Skönt!
Så såhär ser mitt nya schema ut:

Mån: 9-17

Tis: 8-14.30

Ons: 7.30-14.30

Tors: 7.30-14.30

Fre: Ledig

Kommer bli kanon! Sovmorgon på måndagar, då får jag o barnen äta frukost ihop, o så sluta tidigt Tors o sen ledig i tre dagar. Jag ska inte klaga ;)

O så ytterligare nåt annat! Hahaha! Det är ju nyårsafton snart (om du nu missat det ;) det hade jag, nästan. Har ju varit fokus på julen o sen Sälen. Kom ju på att nyårsafton va där emellan oxå! Hahaha) Vi ska ut till min bror o fira där. Kommer bli så mysigt! Så i morrn tänkte jag försöka iväg o handla till det! I värsta fall får det bli på ons :P Men först i morrn ska jag till min sjukgymn kl 9.30.... Mamma kommer o passar barnen. Det är tur man har nära o kära runt en som ställer upp när man behöver hjälp! <3

Det va den bland kompotten av inlägg ;)

Ciao!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar