söndag 14 december 2014

Slut som artist!

Dåligt uppdaterat idag. Jag vet. Men har varit fullt upp så det har inte prioriterats. 
Gårdag kvällens kalasande va väldans trevligt! Det bjöds på super god mat o dessert! O vi satt o pratade in på små timmarna. Vid halv ett kom super snälla syster o hämtade oss! Tack bästa du för skjuts dit o hem! Va guld värt!! <3
Så va hemma vid ett tiden efter en sväng förbi donken oxå :P Efter att ha ätit o tagit en dusch så va kl efter halv två innan ja kom i säng! Dracks ju lite igår, typ hela tiden, men ändå väldigt lugnt. Inte alls som när Patrik fyllde ;) Så när jag vaknade strax innan kl nio kände jag mig ändå väldigt pigg. Inte alls nå bakis el ångest el så, skönt!! Haha! 
Vi gick upp o käkade frulle i soffan framför tvn. Slappade ett tag men strax innan kl tolv åkte vi o hämtade kidsen :) De hade som vanligt haft det bra! De hade på fm gått till en lekplats som de brukar gå till, det är en bra bit dit men de hade gått fram o tillbaka båda två! Imponerande! När vi kom hade de precis ätit lunch. Vi åkte hem o Tim sov o Ida vilade lite i soffan. Hon va trött. Hade sovit oroligt o ätit dålig. Kanske håller på o bli dålig?! Hon har inte varit sjuk på drygt 6 månader så det är väl på tiden isf. Men hoppas hon slipper!! De har ju lucia i morrn...
När Tim vaknade fikade vi lite adventsfika o tände det tredje ljuset, det närmar sig! :)

Mysigt...


o gott!!

Sen har dagen rullat på med tvättande, plockat o sen drog Patrik o Tim till kvantum o handlade lite. Jag o Ida passade på o fixa hennes kläder till lucian i morrn. Provade lucialinnet, kronan, ljuset o klippte till det röda bandet. Hon ska alltså va en lucia ;) Hon såg så stor ut våran lilla tjej! O såååå fin!!!!!! Packade ner allt i en kasse o fixade sedan Tims tomtekläder o lykta som vi köpt. Han kommer bli så fin o söt han me!!!
Sen vart det ett bad för Idas del. O så flätade vi FEM flätor. Hon ville såklart ha lockigt i morrn ;)
Medan vi mös i soffan kom Tim o pappan hem o så vart det ett bad för Tim me. Sen middag för barnen o efter det har vi mest bara varit. När barnen la sig drog jag o handlade middag till mig o mannen. Chop chop mat för mig o Max för mannen ;)
O sen har vi pysslat me olika saker. Jag me o fixa julkorten o stryka barnens lucia kläder (strök tims tomte kläder oxå när jag ändå höll på) o Patrik satte upp granen! Nu behöver vi köpa nya lampor o så ska glittret på plats. Sen är den redo att dekoreras av barnen :) Eftersom det är en plastgran tar det ju lite tid o fixa den, varenda gren ska vikas ut, o det bli bara långtråkigt för barnen om de ska behöva vänta. O sätta upp ljus o glitter är oxå svårt för dom. Men allt annat ska de få sätta upp när vi kommer hem i morrn. Tim har lucia kl 14 o Ida 14.30. Efter det blir det fika o sen hem. Patrik får ju numera (tack vare sitt nya jobb) va me o titta han me :D Så då sa vi att det kan va mysigt o klä granen när vi kommer hem :)

Tycker att det är en väldigt fin gran för o va plast, helt perfekt!

Nu känner jag mig sååå mör!! Värker gör kroppen oxå. Men inte så konstigt me tanke på hur jag fixat idag. Men det börjar ändå kännas bättre o bättre, vilket är skönt! Mina två första prio i morrn efter jag lämnat barnen är o posta julkorten o skicka tillbaka de klänningarna jag inte ska ha till zalando. Sen får jag se om det blir julklapps inslagning el fortsätta på matlistan för ons. Har hjärnsläpp just nu, men det är mkt som ska handlas så måste börja me listan nån gång!

Nej, borsta tänder o hoppa i säng!

Natti natti!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar