tisdag 20 maj 2014

Hur ska man tolka detta?!

Jag bli gaaaalen!!! Först o främst. Varför kan inte allt bara få va bra för? När allt flyter på, ja då ska det komma käppar i hjulet... 
Jag har kommit in i ett skönt flow när det gäller träning, promenader, kosten. Även den nya vardagen börjar kännas som om den flyter på. MEN DÅ, redan förra helgen började mitt huvud att krångla. Ett år innan jag vart gravid med Ida låg jag inne på ackis o tog en massa prover för detta. Bla det hemska ryggmärgs provet (aldrig att jag gör det igen!!) jag fick starka tabletter men de hittade aldrig nåt. Troligen en slags migrän trodde de. Men sen va det ganska så bra ett tag. Fick det vääääldigt sällan. Men under våren har det kommit smygande. O sen förra helgen har jag haft det var o varannan dag. Sjukt jobbigt!! Inga tabletter hjälper. Det enda som funkar är o stänga in sig i ett mörkt rum o ligga där tills det går över... Fick åka hem från jobbet strax innan kl 13 idag. Åkte hem o vilade lite men fick ingen ro i kroppen så åkte o hämtade barnen.
Kom hem, förklarade för barnen att jag inte mådde bra, o la mig i sängen....

Här hann jag ligga ca 30 sek....

Sen hörde jag Ida ropa: -Tim har kräkts!!! Oh noooo!!! Upp, o tittade. Jodå, det hade kommit i hans händer. Ingen annanstans som tur va. Så in me han i duschen, o medan jag ändå höll på duschade jag Ida o så fick de bada lite... Inte mkt vila för min del alltså. Va bara o ringa jobbet o meddela att jag är hemma i morrn, o ringa barnens förskola o säga att de blir hemma i morrn. Det va inte mkt han kräktes o jag vet ej varför. Nåt han ätit? Magsjuka? Kräksjuka? Ingen aning!! Blir det inge mer alls får de faktiskt gå på tors... Men det är som sagt bara o avvakta...

Sitter o tittar på Bilar....


Ida har gosat ner sig i våran säng o tittar på Nicke!

Jag ska fixa middag... Får bli nå väldigt enkelt. Nudlar o köttbullar kanske...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar