onsdag 21 maj 2014

Det kommer smygande...

Efter frukosten kom Ida på att hon hade köpt klistermärken i sön när vi va till Skansen. Så de klistrade fast dom på papper, de hittade även lite spindelmannen klistermärken ;)

Ida ville klistra sina på vitt papper, o Tim på gult :)

Sen bestämde vi oss för o åka o handla. Va ju hemma me Tim för säkerhetsskull då han kräktes liiiite i handen igår (kan ha berott på den galna leken han o Ida hade me att bla snurra varandra på snurrstolen) men då jag ville va säker tog jag denna dag hemma, såklart. Men har nu pratat me förskolan om att dom kommer i morrn. Han har ju inga som helst andra symptom o jag hade definitivt haft dom hemma om jag varit det minsta osäker. Iaf. Så vi bestämde oss för o göra lite nytta o åka o handla. Kom dit kvart i tio. Barnen fick köpa varsin glass för deras pengar, betala helt själva, det va spännande!! :) Sen gick vi in på kvantum o storhandlade. De bygger om där inne, säkerligen till det bättre. Men jag gillar inte att handla där medan. Allt är i en enda röra o man hittar ingen. Men det blir nog bra ;) Sengick jag till body shop o handlade min efterlängtade body butter...

Coconut. Älskar den lukten på sommaren!! :D

Sen åkte vi upp o provade ut sandaler till Tim. Efter lite övervägande bestämde vi (pratade me Patrik på mob) att ta ett par med täckande tår. Tim är ju ganska snubblig utav sig. O slår lätt i tårna. Så dessa blir nog kanon för honom!!

Han är som mig. Korta men breda fötter. Dessa satt bra utan att spänna på sidorna. Fick bra hjälp i butiken oxå ;)

Sen styrde vi kosan hemåt. Körde in på gården o lastade ut allt. Sen vart det lunch dax. Barnen fick, som de önskade, korv med bröd! Almunge kött, närproducerat o bra!! Mest köttinnehåll av de korvar jag kunde hitta! Jag körde på champinjon soppa som jag fick me hem från jobbet i mån...

Till det pumpa/solrosfrön/linfrö knäcke...

Sen tänkte jag Tim skulle sova. Men han ville absolut inte!! O de lekte så bra. La han vid ett (då han vanligtvis brukar tas upp) så lär få väcka honom om en kvart igen :/ Jag har tagit mig en kopp kaffe o lagt mig på soffan me Ida. Ska vila en stund innan Tim kommer upp då min huvudvärk är tillbaka!!! :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar