söndag 20 april 2014

Vilken dag!!!

Idag vart det många kort knäppta!! ;)
Efter frukosten o allt va fixat här hemma begav vi oss iväg till 4-h gården. Va länge sedan!! O som vanligt älskade barnen det o vädret gjorde det hela om möjligt ännu bättre!!! :D

:)


Fåren hade fått en massa lamm!!


Så himla söta va dom!!


Tittar på "Kalle anka" (ankorna) 


Spännande!!


Getterna hade fått söta killingar :)


Hönsen o tupparna va väldigt spännande!!


Tog ett tag innan vi såg grisen som låg längst bort i hagen o sov... Såg ut som en sten ju :P


O det bästa av allt!! :D Ida sa: Jag gillar hästar! Jag vill ha en häst!! :D <3


Tim vågade han me, tyckte det va jätte kul!! :D

Höll inte på o bli nån ridning först. Det brukar inte va det vid den tiden. O när barnen fick syn på hästarna ville de såklart rida! 20kr kostar det. O det va vad vi hade.. Skit!! Antingen skulle ju Böda få rida el ingen... De fick upp hoppet när jag sa att jag skulle gå till bilen o kolla. Men vart så ledsna så när jag kom tillbaka med endast 18kr!!! Attans!!! TVÅ ynka kronor fattades... Men Patrik gick tillbaka till bilen o lyckades hitta två mellan sätet o mitthandsfacket. Phju!! Överlyckliga barn!!! :D

Efter det va det dax för lunch för barnen. Ikea ropade Ida direkt. Varför inte, vi skulle ändå dit o köpa ett täcke!
O där vart det oxå massa strul me pengarna. Skulle ha barn köttbullar men hade tydligen fått liten köttbull tallrik ( pris: 15kr vs 39kr) lite skillnad!! Plus att hon slog in FYRA st fast vi bara tagit två. O när jag ifrågasatte summan som vart 178kr när vi hade räknat på 58kr (en väldig skillnad, o då visste ja inte att hon slagit in fyra heller) så sa hon bara att det stämde! Pyttsan!! Visade Patrik o han gick tillbaka så vi fick rätt köttbullar o pengar tillbaka. 120kr. Jag är inte snål. Men rätt ska va rätt!!!

Perfekt o sitta bredvid denna lekhörna :)

Efter ett tag gick Patrik o hämtade täcket o vi åt klart o mötte honom sedan vid kassorna. Sen bar det av till plantagen. Köpte en blomma o ha inne o en klängväxt ute. Jag o Tim gick oxå in på Jysk, där vi köpte varsin badhanduk till honom o Ida. Mimmi till Ida o bilar till Tim, såklart ;) Bilder kommer..., ;)
Sen åkte vi hemåt.... Resten kommer i nästa inlägg, så ni orkar läsa ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar