torsdag 10 april 2014

O så va denna dag slut...

Denna dag har gått i ett känns det som. Inte riktigt haft tid o blogga.
Morgonen började me en lugn start. Lämnade Tim kl 9. Idas avdelning va ute o lekte, Ida ville stanna sa hon! Hon hittade en cykel som hon glatt cyklade runt på medan jag va in o lämnade Tim. Va knappt jag fick henne med mig! Haha! Tänk om det kunde va så sen när jag ska lämna henne...
Sen åkte vi direkt till ett ställe, om några veckor berättar jag vart ;) Men längtar som sjutton!!! :D
När vi kom hem åt vi lunch, sen hade jag tänkt städa. Men Ida ville nåt annat. Pyssla! Så vi körde igång me påsk pysslet...

Ida fick sj välja färg på kycklingen, o den vart rosa ;)


Hon målade vita flörtkulor gula...


Sen sådde vi krasse på hushållspapper. Då ska det va uppe innan påsk så vi kan placera kycklingarna där i :)


Stolt tjej!!!


Lite kvar o göra på kycklingar, men sen är de klara! Hon fick även doppa tummen i färg o göra tumavtryck (syns där på bilden) även de ska bli små söta kycklingar :)


Baksidan, en lila fjäder skulle det va! ;)

Sen kom min mamma förbi en stund. Hon o Ida lekte o då passade jag på o städa hela badrummet! Sen va det dax att hämta Tim. Vi tog oss en promenad dit. Mamma o Anna följde me! Dagen hade gått så bra så för Tim! De hade sjungit (typ 3 månader senare, knäppt) för honom o han fick en tvåa där det stod hans namn o födelsedag i... Han lär ju ha tyckt det va jätte konstigt! Haha!
När vi kom hem började jag plocka. Tänkte att jag skulle ta städandet i morrn. Men när jag hade plockat började jag damma. O när Patrik kom hem från jobbet började jag med middagen. O när vi ätit badade Patrik barnen. O då passade jag på o dammsuga! När de hade badat klart va det bara till o läsa saga o för dom o lägga sig. Jag skurade golvet i köket o i vårat sovrum. Sen tränade jag, o sen skurade jag resten av golven. O duschade. Tog mig en modifast efter träningen. Mkt nyttigare än mackor som jag gärna trycker annars :S Kändes skönt att jag valde rätt alternativ ;)
Jag har tvättat o hängt en massa tvätt. I morrn ska det bytas sängkläder, o då blir det så himla mkt tvätt... Bläää....

Vad händer annars i morrn då? 
Jo, först har Tim tandläkar tid kl 9.15 (hur tänkte jag där liksom?! Haha) men det ska vi nog hinna ;) Mamma fråga om Ida ville va där medan o det tackar hon inte nej till ;) Det är inga problem o ha me båda, men när möjlighet finns så åker jag gärna med ett barn. Så den får den uppmärksamhet den vill ha just då. Efter det får det bli en sväng in på Willys för lite handling, innan vi hämtar Ida :) 
Sen blir det hem o packa, käka lunch o för Tim o sova!
När han vaknar ska de till sin farmor o sova där. Väldigt länge sedan de sågs nu o hon frågade om de inte ville komma dit o sova :) Ida ville det!
Vi får se om vi går på bio på kvällen el ej...

Nu ska jag snart sova...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar