onsdag 9 april 2014

Jag kan INTE gå in i en affär utan att handla!!

Gah!!! Jag är nog shoppoholic!! Haha! Inne på skopunkten plockade jag på mig massor av skor (stövlar o sandaler) men bytte baa Idas stövlar o så la jag undan sandalerna. Så får jag kolla de vi har hemma, om barnen kan ha några av dom ;) Sen gick vi till Ikea, o handlade massor :S o åt lunch....

Jag tog vegetarisk chili concarne, utan ris, o Ida köttbullar o potatismos ;)

Skulle ha hämtat Tim vid halv tre tiden men eftersom vi ändå va ute me bilen o skulle slippa flänga hem o ut igen åkte vi o hämtade honom kl ett! Han skulle precis vakna så han vart glad att jag o Ida va där när han vaknade :)
När vi kom hem började de leka me nya saker vi köpte på Ikea. Köpte ett miniset med kastruller o stekpannor, o så visp, slev, stekspade mm till det. De gillade dom grejorna! :) Det kanske kommer bilder på dom sen ;)
Köpte överkast till barnen...

Blått till Tim ;)


O rosa till Ida ;)

Så skönt o ha det. Dels ser det inte lila stökigt ut o det ger ett lugnare intryck. O sen känns det renare o fräschare me överkast! :)
Handlade detta till köket...

Koppar i glas. Fyra svarta o fyra genomskinliga. Vart oxå två små kaffe latte muggar :)


Köpte hela denna serien (som heter Arv) det här är en av de små skålarna, de köpte jag i grått. Resten (djupa tallrikar, assietter o tallrikar) är vita. Har velat haft dessa sååå länge!! Använde lite av mina födelsedags pengar! :D

Vart även målarfärg till barnen....

Nu har vi alla färger. Får se hur dessa är o måla med :)

Passade även på o köpa ljus såklart ;)

Ljus går åt här året om.... Köpte oxå gråa stearinljus att ha i ljusstakarna på köksbordet sen :)

O så lite mer förvaring till barnens hylla i köket...

Så man kan ha lite små pryttlar i ;) 

Nu ska jag plocka ur diskmaskinen me allt nytt jag handlat :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar