söndag 13 april 2014

Nästan lite komiskt!

Började förra inlägget me o skriva att jag va världens bästa mamma, för att sedan avsluta det me o skriva att jag va sämst! Hmm, hur gick det ihop sig liksom!! Tror det handlar om att jag försöker. Jag mår skit. Men jag försöker... Thats it!
Försöker hitta de ljusa punkterna. De dagar vi är lediga o få vara tillsammans! Kan hända att det jag känner speglar av sig, men bara kanske! El... Inte bra! Måste börja försöka tänka positivt!!! Nu vet jag varför jag mått som jag gjort idag. För att jag måste lämna barnen i morrn. Det jobbiga är, är att när barnen är sjuka o måste va hemma, då kan jag känna en lättnad. De får va hemma me mamma el pappa, de behöver inte gå på "dagis". Det är verkligen inte så att jag VILL att de ska va sjuka, långt där ifrån!!! Men tror ni förstår vad jag menar...
Som nu förtröstar jag i att det är en tre dagars vecka, varav morgondagen är en kort dag. Jag har tagit ledigt på tors. Så vi blir lediga i 5 dagar. Sen går de 3 dagar igen (eftersom måndagen är en röd dag) o då blir de lediga i 10!! dagar!! Eftersom jag o Patrik åker till London 27-30 april, ska barnen vara först me farmor sön-mån o sen hos mina föräldrar mån-ons. Sen är ju tors röd dag o jag är ju ledig fredagar o Patrik börjar sitt nya jobb inte förren mån 5 maj. Alltså lever jag nu på att de ska få va lediga så mkt. 
Det kanske är det jag gör fel, jag sänder ut signaler att: -Yey!! Nu är det bara du o så många dagar kvar, sen är vi lediga igen!!! :D Jippi!!!
Men det är ju så man tänker, el? Är jag den enda??

Tim går det ju bra för. Tack o lov!! Men min lilla Ida <3 Hon har det inte lätt... Det värker sååå i mitt hjärta!!! Vad ska jag göra?? Gah!!! Blir tokig!!! Det gör ont i mitt hjärta, det gör ont i min mage så jag mår illa o tårarna bara rinner...
Just nu skulle jag vilja att hon låg bredvid mig... Men hon sover så bra så vill inte störa henne. Hon hade sin vanliga host attack för ett tag sen.. Men det verkar ha gått över...

Jag kommer INTE kunna sova i natt... I morrn kommer ja va TRÖTT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar