torsdag 17 april 2014

Skärtorsdag

Trots att Tim tog en låååång sovmorgon så hann ja inte blogga! 
Han kom in till mig vid sex tiden, o somnade om. Vilket han aldrig brukar göra... Sen vaknade han till en gång, somnade om. Ida kom in o låg en halvtimme o gick sedan upp för o kolla på tv. Tim vaknade vid tjugo i åtta o ville ha vatten. Gick upp o hämtade det, han drack lite, o somnade sen om IGEN! :O Trots att Ida gick in o ut flera ggr. Jag gick upp där vid åtta när han hade somnat om för o äta frukost me Ida. Sen sov han ända till HALV TIO!!!! Har aldrig hänt!! Trodde såklart han va sämre. Kändes iof inte varm. När han kom upp va han hyfsat pigg (tror han behövde sova lite extra oxå för att han va slut efter veckan o det va fullt ös till lägg dax igår, som oxå vart senare än vanligt) han hade ju feber igår kväll så... 
Men han åt en banan o en halv macka. Lekte lite o hade ingen feber (37.6) för o va han. Så efter mkt övervägande bestämde vi oss ändå för o åka till Sara (o det va helt ok för henne) Precis när vi kom fram o jag öppnade dörren till Tim kräktes han!! :O Oh no, vi får vända va min första tanke! Sen kom jag på att vi precis hade åkt en jätte slingrig väg som oxå går upp o ner (åka karusell säger barnen, haha) o så hade han druckit massa vatten innan vi åkte o sen en flaska välling på vägen. O det va bara lite som kom upp o det va vällingen. Så det vart nog lite mkt för hans mage. Så vi va välkomna in ändå ;) De lekte på med Saras yngsta barn (som ändå är 8 o 10 om ja minns rätt :/ ) ganska så lugnt men Tim va pigg o så :) Vi bjöds på jätte god lunch o barnen åt massor!! Sen började barnen bli lite trötta o gnälliga. Saras barn gick o spelade tv spel o mina mös me mig. Sen fick Ida va me Sara o baka sockerkaka! Då vart hon glad :) Så det vart även fika me både sockerkaka o frukt! O kaffe såklart ;) Efter det fixades alla barnen för o gå påskkärringar. De vart så söta sååå! 

Fick inte me nån bra bild på en vaken Tim :P

Han somnade efter vi hade gått till två hus ;) Men det förstod ja, eftersom han sov så länge i morse! Men han sov från tre till tjugo i fyra!
Ida tyckte det va kul! Har gått me Ida sen hon föddes (hon va bara två månader första gången :P ) då gick vi me min bror o hans flicka oxå :) Men jag har så himla svårt för detta alltså! Gå o tigga godis. Ärligt talat så skäms jag!! Som tur va tog Saras barn me sig Ida fram till dörren varje gång medan vi kunde vänta vid vägen ;) Förstår ju att barnen vill gå. Men som Patrik sa, de går o tigger godis av okända människor... Så länge mamma o pappa bodde i Rasbokil gick vi alltid där. O där kände vi ju alla. O Sara o hennes barn kände ju dom vi gick till nu. Men kommer ha svårt för o låta barnen gå här. Där man knappt känner nån :/ Läskigt tycker ja! Nu gick vi till en 6-7 hus. Va lagom! Det är tur brorsan o även Sara bor på landet så kan barnen få gå där :P Känns mer naturligt på landet oxå på nåt sätt! Aja, nog om det ;)
När vi kom tillbaka så åkte jag o barnen hem på engång. För o hinna till middagen ;) som min käre man hade klart lagom till vi kom hem!! <3
Efter det va tanken att jag o barnen skulle gå påskkärringar hem till mamma o pappa (Patrik o pappa åkte hem till en barndoms kompis till pappanför att Patrik ska byta avgassystemet på sin bil som gått sönder) men när jag stod i duschen kom mamma förbi här. Så barnen fick ett varsitt kinderägg. Snällt!! Så vi gick aldrig hem dit. Mamma fick deras påsk kort här ist ;) Glömde ju skriva det att medan Tim sov i morse så passade ja o Ida på o göra lite påskkort!!

Hon gjorde så fina så <3 Såg till o göra till alla!!

När mamma hade gått gick Patrik oxå. Barnen fick lite godis i varsin skål o titta på en film. Efter det vart det tandborstning (Ida poängterade att det inte va bra me för mkt godis för tänderna o hur viktigt det är o borsta dom så man inte får hål! Gullfian <3 ) Sen vart det liiite välling o mys i soffan innan det va sov dax för dom! De va lite svår sövda o somnade för ca 20 min sen...
Jag har plockat o gjort fint i hall o kök. I morrn är det ju städ fredag ;) O mannen är ju hemma!! :P haha!

Jag ska se om det finns nåt o se på tvn...
Trevlig tors kväll på er!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar