lördag 19 april 2014

Påskafton!

Är det påskafton så är det! Barnen vaknade o kom in till oss strax efter halv sju. Tio över sju hade de ledsnat o gick upp. Jag frågade om påskharen hade varit här i natt o de gick genast in o kikade! O visst hade de fått ett varsitt påskägg som låg under deras säng (en tradition sen jag va liten, man vaknade o kilade direkt under sängen. Himla spännande!! :D ) Där i låg det lite godis. Kanske 10 lysmelk, 4 vinergumm, o en haribo rulle. Sen fick Ida en söt liten my little ponny med en hårborste. O Tim fick kylskåpsmagneter (bokstäver). Jag tycker att de självklart ska få godis i påskägget. Men det behöver ju inte va överdrivet mkt! Så en liten leksak el grej oxå tycker jag är bättre. De kommer få av flera så det kommer räcka o bli över me godis ändå! Mamma o pappa gör lite som vi, godis o nån grej!

Lycklig Ida! 


O lycklig Tim!


:)


<3


En glad Ida!


Tim mumsar godis!

När det är påskafton får man äta lite godis på morgonen ;) Som me julafton! Så idag blir det lite senare frukost, ingen är hungrig riktigt än. Men det gör inget, för det blir lite senare lunch oxå.
Kl ett ska vi vara hos mina föräldrar. Då bjuds det på påskmat!! Ska bli så himlans gott!!! O måste säga att efter att vi varit här hemma i nov, när Patrik fyllde år. I dec på julafton, i jan när Tim fyllde år. I feb när Ida fyllde år o i mars när jag fyllde år, ska det bli skönt o få gå hem till nån annan! ;) Jag tycker att det är jätte kul o bjuda hem folk o fixa o dona. Men efter så här mkt är det skönt att slippa denna gång :P

Vart en små rörig sovmorgon. Men nu ska jag dra mig en liten stund till. Sen är det dax för frulle! Min mage, som inte fått nå godis, skriker av hunger ;)

Glad Påsk på er alla!!!! Hoppas ni får en bra dag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar