onsdag 16 april 2014

Tiiidig morgon o sen kväll...

5.40 behagade Tim vakna... *snark* Han kom glatt in o kröp upp bredvid mig :) Somnade ju såklart inte om... Ida kom in tio över sex o halv sju gick vi upp. Morgonen rullade på o lämna barnen i lagom tid ;) Ida va ju såklart ledsen :( 
Kom till jobbet o där va det lugna puckar hela dagen. Lite med barn o många personal. Så vissa av oss passade på o göra lite annat, bla jag ;) Så på en arbetsdag mellan 8.30-17 va jag väl me barnen i kanske 2 timmar. Sen va det pappers jobb o fixa i våran fina ateljé! Jag märkte upp lådor me pappa o sånt.
Direkt efter jobbet åkte jag o tankade, sen in på Apoteket o Willys. Kom hem strax efter kl sex o då va Ida o Tim ute här o lekte med Isadora o mamma. Ida höll på o cykla. Vi vart ute till kl sju. Då va de hög tid o gå in. Är ju lediga i FEM dagar nu (YEY) så är inte sten hård på när de måste lägga sig på kvällen. Men ändå ganska. Nu somnade de inte förren strax innan åtta. Men de hade ju så himla kul!!! Åkte rutschkana o lekte med Isadora...

Alla tre ska åka samtidigt!


Tokar!! ;)

När vi kom in ville Isadora hjälpa till, så det fick hon. Hon hjälpte till o byta om till pyjamas på barnen, o sen borsta Idas tänder (jag hade såklart borstat först) Sen läste hon saga för dom i soffan....

<3 sötisar

När barnen hade somnat o Isadora o mamma gått hem tog jag o tränade! Stolt över mig sj då jag va både trött o hungrig! Efter det vart det en dusch o sen kröp jag upp i soffan me ett par smörgåsar, mörkt surdegsbröd, som är såååå gott!! O en kopp te till ;)

Nu går ögonen i kors o jag håller på o somna...

I morrn va planen att åka ut till Sara o hennes två yngsta barn. Lek o gå påskkärringar skulle barnen få göra.. Men när vi kom in efter att ha varit ute kändes Tim varm. Kollade temp o den visade 38.9... Lilla gubben!! Men han lekte o röjde på som inget... Typiskt ha! Ska va på över 39.5 o uppåt innan han ligger... sen har han ju väldigt hög normal kropps temp... Han är lite snorig oxå. Ska kolla temp o se hur han verkar i morrn, så får vi se... Två veckor fick han iaf va frisk...

Nu borsta tänderna, sen soooova!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar