torsdag 24 april 2014

Morgon funderingar...

Det bästa me o va "ledig" (vabbar ju idag för Ida ska till läkaren) är att man kan ha en lugn seg morgon. Tim vaknade strax efter halv sju. Helt ok! Ida vid sju. De har sovit hyfsat bra. Men jag har sovit skit!! Huvudvärken försvinner INTE!! Men men! Barnen är uppe o leker. Ibland går det hur bra som helst o ibland måste jag rycka in mellan dom. Syskonkärlek.

Jag ligger i sängen o grubblar över allt o inget... Började tänka på hur många personer som kommer o går i ens liv. Vissa, väldigt få stannar kvar. Hur vissa man inte trodde man skulle ha så bra kontakt me, har man mest kontakt me. O vissa man trodde man skulle va vän me lääänge, knappt alls hör av sig. El när det passar den. Det värsta jag vet är sånna. Som tror att allt kretsar kring dom. De hör av sig när DE vill. Sånna människor har jag inte behov av i mitt liv. Jag har hellre få o nära vänner än många som hör av sig när de passar dom.
Är så glad o tacksam för de "få" nära vänner jag har. Som bryr sig. Hör av sig. Vill, hinner träffas. Som inte ser sig som bättre än alla andra. Som lyssnar, förstår, stöttar o inte dömer! Som finns där för en. Så som jag finns för dom!

Vart ett inlägg som jag först inte ens tänkt skriva... 
Nu ska jag duscha sen blir det frulle. Får se när vi lämnar Tim men blir nog lite senare.
Dra mig upp från den sköna sängen va det ja....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar