tisdag 8 april 2014

Det har väl inte undgått någon vid det här laget..

Döds skjutning. Nyby.
Natten började inte bra o avslutades sämst!!! Efter att ha ränt till barnen ett x antal gånger va jag less. När jag nån gång mellan 03-04 hör hur porten öppnades o stängdes flera gånger höll ja på o lacka ur. Va sååå nära o gå ut o fråga vad som försegicks. TACK O LOV att jag inte gjorde det....
Både jag o Patrik hade slumrat till när vi vid 04.20 tiden vaknar av: -Pang... Pang, pang, pang, pang, pang, pang!!!!!! Vi flög båda upp ur sängen o förstod att det va skott som avlossats. Tusen tankar hann gå under tiden. Vart kom det ifrån? Altan sidan. Är det en gäng uppgörelse? Nej. Vi hukade oss fram till fönstret jag hör en kvinna skrika o gråta. Shit tänkte jag, ring polisen Patrik!!! Men kikade ut o såg fyra poliser stå o trampa o nån springa o en man ligga på marken med blod omkring sig. Ca 5 meter från våran uteplats. Om adrenalinet va på max svämmade det nu över! Jag skakade o allt kändes så overkligt! Tankarna snurrade. Vad hade hänt?? Patrik gick in o tittade till barnen som TACK O LOV sov o inte hade hört o märkt nåt. Mamman till han som vart skjuten satt o skrek. Först på sitt språk. Sedan skrek hon: -Ni dödade min son, döda mig!!! Ett par gånger! Det va verkligen hjärtskärande! Vad som än hänt va det ju trots allt någons barn. 
Strax efter halv fem kom en ambulans o hämtade mannen. Polisen hade då börjat spärra av. O stod lite här o där. Vi gick o la oss, men inte kunde vi somna om! Vid halv sju kom Tim in. Vi gick upp o ute stod det fortfarande poliser o det va avspärrat. Ingen fick gå igenom förutom vi boende. Vid sju vaknade Ida o vi åt alla frukost. Kändes konstigt o sitta där o se polisen utanför o se markeringarna de började lägga ut...
Sen skulle jag åka med Tim till förskolan o sen till jobbet. När vi kom ut ur porten kom en polis fram direkt. Han frågade mig o jag berättade om det jag sett o hört. Som tur va pratade en annan lite me Tim så han inte behövde höra. När jag sedan gick till bilen kom en kille från P4 direkt o ville intervjuva mig. Men ja sa nej. Hade blivit den första intervjuvn. Men jag kunde inte prata kände jag o sen ville jag inte att Tim skulle höra. Fick sen redogöra för Tim fröknar vad som hänt. Då de har barn som går där som bor här i området.
Kom till jobbet o berättade. Sen gick jag med en fruktansvärd huvudvärk fram till efter lunch. Kände ett tag att jag ville åka hem. Vara hemma. Men det va nog bra att jag åkte. Inte kul o va här hemma heller. Tycker synd om Ida o Patrik. En reporter va på baksidan om vårat hus o knackade på på sovrumsfönstret o ville prata me Patrik. Frågade även efter bilder o sa att han kunde få betalt för dom. O strax innan lunch ringde en reporter till mig från Expressen, då berättade jag lite av det jag hört o sett...
Men desperata är vad dom är....

Kan tillägga att vi inte tog några sånna bilder. Tanken slog mig inte förren mannen hade hämtats av ambulansen. Sen hade vi inte möjlighet att fota utan att polisen skulle se...

Iaf. Fick under dagen oxå reda på vem mannen va. Ni kan ju läsa allt kring det på alla nyhets sidor o på tv nyheterna.

Känns så läskigt då det troligen va i våran trapp ham hade varit. Tänk om jag hade gått ut... Tänk om något skott kommit in genom rutan... Finns många tänk om... 

Vi har berättat lite för Ida. Tror inte på o ljuga el inte låtsas som om något hänt. Berättar självklart inte ALLT. Men hon undra ju varför det va så många poliser här o annat folk, o när de skulle åka hem...Pratade väldigt pedagogiskt me henne o förklarade att en kille hade dött o därför va polisen här. Hon vet att man kommer till himlen när man dör (vi har pratat om det) så hon berättade vilka som va där. Min häst, våran katt, min morfar... <3

Jag är glad att all avspärrning, poliser o reportrar va borta när jag kom hem från jobbet. De hade oxå spolat av asfalten...

Jag känner mig allmänt borta idag, ofokuserad. Många tankar som snurrar. Så overkligt! Att vakna till pistolskott, fy sjotton!!! Det lät så himla högt!!! O tanken att tänkt om det kommer in nåt genom fönstet. Grymt trött är jag. Samtidigt som jag har svårt att komma till ro o va stilla. Kommer ha svårt o sova i natt... Kommer va äckligt trött i morrn....

Vid cyklarna, precis bakom planket, låg han...


Avspärrning runt hela gården...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar