torsdag 24 april 2014

En dag som inte alls vart som tänkt :(

Lämnade Tim strax efter kl 9. Sa att jag skulle hämta honom efter mellis. Jag o Ida åkte till Willys o handlade. Köpte varsin glass som vi avnjöt i solen på parkeringen :)

Gotteligott!! :)

Vi åkte hem o packade upp varorna, jag röjde undan efter frukosten o bäddade. Ida ritade, gjorde teckningar till morbror Kriss som fyller år idag (stort grattis världens finaste bästa bror!!!!) Strax innan kl 11 rullade vi till vårdcentralen. Där fick Ida en sån hostattack o bara hostade o hostade, o när jag sa att det är så det är varje kväll så tyckte han att vi skulle åka direkt till barnakuten. Så han skrev till dom oxå. Jahapp, det va väl bara att köra dit då (men me tanke på att hon haft så här sen typ januari kunde väl inte ja tycka det va akut. Men man lyssnar ju på läkaren) kom dit kvart i tolv o åkte hem halv sex. Heeelt sjukt!!! Stackars Ida höll ju på o börja klättra på väggarna!!! Hon vart tokless på o va där. Ja me!! Lyckades få tag på o i oss en varsin risifrutti. Men det va det ända vi åt efter frukosten (som vi åt kl 8) fram till kl 17. Då jag, efter att ha pratat me en sköterska om att Ida ju inte kunde va utan nåt o äta på hela dagen, vart erbjuden en macka till Ida. JAAAA tack sa jag! Hon va snäll o hämtade en macka o ett glas saft. Det åkte i snabbt vill jag lova!! Hon va oxå snäll o hämtade massa ritpapper o pennor. Som roade Ida i några min iaf :/


Vid halv tre ringde jag till Tims fsk o sa att jag inte skulle hinna. Att jag el Patrik iaf skulle komma innan kl fyra.
Kontentan av det hela va att (hon behövde inte inhalera, o jag förstår dom, hon va mkt bättre när vi va där) men hon har fått flytande bricanyl. O hjälper den är det bra. Men annars blir det till barnspec för utredning, då är det troligtvis astma...

När Ida o jag kom hem vid kvart i sex åkte Patrik till McDonalds o hämtade mat. Ingen hade ork el tid o laga mat...

Ida va helt slut så hon somnade snabbt i kväll. Nu sover även Tim... Hoppas de kan sova liiiite längre i morrn. Men känner jag dom rätt så blir det nog tvärtom! Hehe! Jag har fortfarande min hemska huvudvärk kvar. Det va som o trycka på en knapp när jag kom hem o slappnade av... Så nu blir det soffläge....

O så himla tråkigt att det inte vart till o åka ut o fota min bror i kväll :( Hade sett fram emot det. Ida me som gjort så fina teckningar!! Men men! Får en ny chans på lör ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar