lördag 12 april 2014

Tur man inte har det så här jämt!

Att va ensam för mkt är inte min grej. Tur ja har barnen hos mig!
När jag hade hämtat dom åkte vi o lämnade några grejor till Patrik o sen åkte vi hem o åt mellis. Barnen fick sitt lördags godis o vi tittade på en film. Då barnen inte hade varit ute nåt bestämde vi oss för o knata ut en sväng. Inte så lockande när det blåste storm. Men men ;)
Vi tog med oss en två dagar gammal baguette o matade änderna med :)



Ida hittade några tussilago o plocka! :)

Sen gick vi skogs vägen hem...

De plockade pinnar, kottar o mer blommor... Den där lilla skogsbiten är så himla mysig! :)

När vi kom ut från den hade vi motvind o kunde knappt gå! Haha!
När vi kom in på gården vart det bättre! Ida ville cykla så hämtade hjälmarna så fick de cykla lite! Ida är jätte duktig! Hon cyklade flera varv här utanför helt själv! Behövde lite start fart när det lutade lite uppför. Tim har börjat lära sig trampa. Dock når han inte riktigt ner... Det kom ut en liten flicka (hon sa att hon va fyra men jag hade tippat på fem kanske :/ ) hon va sj ute... Hon o barnen började leka här utanför i klätterställningen o hade jätte kul! Som de skrattade!! :D Efter vi hade varit ute i drygt 1.5 timme gick vi in för vi va tvungna att laga middag :) Nathalie kom förbi o hämtade en flaska mousserande. Hoppas den smakade ;)

Middagen till barnen bestod av makaroner (rör, som de själva valde) o korv. Med massa grönt till oxå ;)
Sj gjorde jag mig en mumsig sallad....

Med en massa gott o blandat :)

Sen rullade kvällen på med de vanliga kvälls rutinerna. Vi hann mysa en lång stund i soffan o båda satt i mitt knä o gosade. Älskar sånna stunder!!! <3

När de hade lagt sig kollade jag på Greys. Har nyss pratat me min käre bror ett bra tag! O nu kollar jag på film...

Fast and furious (stavningen åt skogen, men ni kanske fattar, haha)

Har en känsla av att jag kommer somna innan den är slut :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar