torsdag 18 juni 2015

Vet knappt vart jag ska börja!

Men gör som så att jag hoppar de förgående dagarna, orkar inte ens tänka o komma ihåg vad vi gjort. Hahaha! Idas hosta är mkt bättre. Hon hostar fortfarande lite på nätterna, men inte lika illa. Hon är dock rätt trött o små snorig. Tim är frisk men super trött!! Fast han sover till runt 6.30-7.30 typ... Ida vaknade 5.40 i morse o somnade INTE om... Snaaaark!!!! Jag seg drog mig till strax efter åtta o bestämde då att barnen fick va hemma. Ringde o pratade me en av deras fröknar då Ida hade överinskolning förra veckan o denna. O förra va det bara två (då de hade stängt tors o fre) o denna vecka har ju Ida varit hemma. Men den fröken tyckte inte jag behövde känna att Ida måste gå bara för den sakens skull. För det har gått bra för henne o hon verkar trygg (för mig sitter det kvar hur det gick förra gången o det va INTE kul..) men tycker sj Ida är betydligt tryggare nu. O skulle det behövas får hon va lite på äventyret nästa vecka. Så ja, vi bestämde oss för o va hemma! När Tim såg Jonna åka iväg vart han först lite sur för att han inte fick åka till "dagis" men han ångrade sig sen ;) Vi hade en lugn start på dagen. Jag tog tag i det jobbiga me ett samtal till försäkringskassan, men som i slutändan löste sig på bästa sätt. Skönt! O skönt attkag fick det klart innan helgen så jag kan slippa det! Sen dök mamma upp här me Isadora o Isolde så vi gick ut till dom o lekte nån timme. Sen va vi ju tvugna o åka o handla. Fick sällskap även av Isadora. Vi började me att de fick lunch närvi kom till Gränby, korv me bröd ;) Jag åt ju däremot inget (HATAR verkligen korv!!!) så redan där failade jag... Snurrig vart jag... Vi gick sedan till bolaget o införskaffade lite öl. Där ville inte Tim sitta i kundvagnen längre (så skönt o ha åtminstone en däri) övertalade honom me att han skulle hjälpa mig o blippa ;) Men när vi kom in på fruktavdelningen (som då oxå är först) ångrade jag mig STORT!!! Ida o Isadora gick snällt hand i hand efter mig ( men Isadora vart lite disträ av allt folk! hahah!) O när jag tagit fyra grejor o kom till potatisen där det va lång kö, Tim började ställa sig upp i vagnen o ville prompt gå, o jag skulle bli tvungen o lämna vagnen för o ta mig fram, då gav jag upp!!! Vi gick till kassan o betalade mina fyra grejor o åkte sen hem! Hahaha! Men ville inte bli irriterad på barnen för att det va mkt folk. Bestämde mig för o åka upp senare. Barnen lyssnade ju o så, men jag pallade bara inte. O det blir lite för mkt för Tim när det blir så där mkt folk o liksom stimmigt, för mkt av allt. Han tar in alla uttryck o vet inte riktigt vad han ska göra o blir lite all over the place. Kan inte va lätt för honom. Han är ju snäll o så men blir sprallig! <3 Gullungen!!! 
Vi släppte av Isadora hemma hos mamma innan vi åkte hem. Jag fick äntligen lunch. Hängde tvätt, plockade ur o i diskmaskinen o fixade lite innan vi åkte till min sjukgymnast. Barnen fick följa me ;) Ida spelade på surfplattan o Tim på min mobil. O om de va duktiga el??!! Satt så stilla o tysta på sina stolar i nästan 20 min. Då blir man STOLT! O oxå över att höra hur lika barnen är sin mamma o hur snälla de är, man växer lite i sin mamma roll då! Hihi! De fick faktiskt en varsin glass när vi kom hem som "belöning" ;) Jag hade ett revben som låst sig som gjorde det svårt o andas o svårt o röra sig... Nästan två veckor utan låsning klarade jag...
Vi fikade lite o sen fick jag för mig o baka nyttiga chokladbollar. Gjorde dubbelsats när jag ändå höll på ;) Barnen hjälpte till o va ju ena riktiga hejare på o rulla....

Hade inge kokos så de fick bli såhär...

Trodde inte barnen skulle gilla dom då det är dadlar o kaffe i dom. Men de tyckte om dom :) De är mättande, nyttiga o goda!!
Sen la jag mig på soffan me barnen typ 20 min o höll på o somna :P Men det va ju bara till o sätta igång me middagen. Pannkakor! O grädde. O ist för sylt fick det bli färska jordgubbar....

Mums!!!!

Efter middagen drog jag ju då till Gränby. Först Lindex o köpte kalsonger till Tim, o en tröja. O trosor till Ida, ett par fina mjukisbyxor o en bikini. Får se om jag kommer ihåg o fota i morrn ;)
Sen vart det handling först på kvantum, det va betydligt lugnare även om det va en del folk, o sist Willys innan jag kunde få åka hem! Fixade me några saker när jag kom hem sen kollade jag o mannen såklart på några avsnitt av Merlin ;)

Jag borde verkligen sovit för ett tag sen. Ögonen känns som grus... 
I morrn är det midsommarafton, o regn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar