fredag 26 juni 2015

Godkväll!

El godnatt kanske man ska säga ;)
Jaha, den här dagen då. Inte vart det en lugn dag inte! Hade gärna velat att den va typ 3 timmar längre där på em ;) Kl 8 tyckte barnen att det va dax för frukost, så det va bara till o masa sig upp. Tim sov förresten ända till 6.30 o det va bra me tanke på att han somnade 17.45 igår :P Efter frukosten började vi bygga pussel o spela spel. Så himla mysigt :) Sen fick jag ett ryck o rev loss alla sängkläder hos både oss o barnen. O slog igång maskin nr 1! Sen klädde vi på oss o gick till "våran" skog....

Kastade stenar i vattnet ;)

Sen gick vi till Willys o handlade potatis till dagens middag, o köpte även en bok om Barnen i Bullerbyn :) Där mötte vi oxå upp min bror, Isadora o Isolde. Jag o min bror köpte me oss en varsin sallad o så gick vi hem hit. Barnen hade skoj o lekte ute. Jag hängde tvätt o slängde in maskin nr 2! Sen käkade vi lunch o barnen fortsatte o leka :) Det vart fika...

Det är ju såååå gott :P


Isolde sussade i våran vagn medan vi fikade. Hon fick en glass innan ;)

Mamma kom oxå förbi en liten sväng o fikade :)
Vi fikade även melon...

Alla barnen förutom Ida åt för fullt! :)

Strax efter kl tre åkte de hem. Då hade jag två tröttisar här så vi bestämde oss för o gå in. Dax o hänga maskin nr 2 o starta maskin nr 3. Jag röjde i köket där det va fullt me disk från dagen. Sen förberedde jag middagen. Borstade färskpotatis o gjorde sallad. Ida hjälpte mig o skar upp gurkan :) Mitt i detta tyckte jag Tim va väldigt tyst, o som jag misstänkte....

Han hade somnat i soffan <3

Vi fixade klart me middagen o la även laxen i en form. Efter ca 30-40 min väckte jag Tim. Han va lite seg o det vart en liten stunds mys....

Världens goaste!!!! <3

Sen va det dusch o bad dax för dom. Medans potatisen puttrade på spisen o laxen va i ugnen. Lagom tills maten va klar fick de komma upp. Vi åt tillsammans o sen röjde jag undan disken, hängde maskin nr 3 o bäddade barnens sängar o våra. Phu! Här va jag bra slut! Fick sms av syrran som undrade om jag ville komma dit o ha film mys o gotti kväll. Gäääärna!!! ;) Så jag tog mig en dusch, plockade me mig lite filmer o så cyklade jag dit precis när mannen skulle lägga barnen. Vart en super mysig kväll! Dock en sämst film :( Men vi hade det trevligt ändå! Kom hem strax efter kl elva o nu är jag så sjukt trött!!!! Fattar inte ens att jag orkar blogga :P Så ni får ha överseende me om det verkar rörigt el så ;)

I morrn ska barnen springa sitt första lopp, Gränby loppet! Ska bli kul :)

Godnatt på er!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar