torsdag 4 juni 2015

Inte en sekunds vila!

Verkligen heeeela veckan har gått i ett, o denna dag va inte ett undantag! Lämnade barnen vid halv nio, hem o bäddade, slängde in en maskin tvätt, röjde stöket jag "ordnat" i vårat sovrum, phu! Vid kvart över nio kom Lisa förbi o vi gick på en timmes promenad. Sen gick vi ut o satte oss på våran uteplats o drack kaffe o fortsatte prata 1.5 timme. Sen vart det till o lägga på ett kol för min del. Äta lunch o duscha o sen hämta mamma. Vi åkte till Erikshjälpen där jag skulle kolla på en hylla. Hittade ingen men vart en såssnipa (så jävla fult namn, men den va oanvänd!) två små snapsglas att ha som vaser till de fina blommorna som barnen kommer hem me :) En pusselbok om siffror o en me bokstäver (som nya!) två hopprep o en jätte fin väst (el det kanske heter blazer?!) till Tim...

Oanvänd för 20 spänn! Dröjer ett tag illa han kan ha den men han älskar ju o klä upp sig så det blir nog bra! :)

Mamma köpte ett jätte fint shabby chic sminkbord för bara 200kr, jag hade definitivt köpt det om jag hade nånstans o ställa det! Skjutsade hem mamma, hämtade barnen kl 14, hem o åt mellis, förberedde middagen (blandade våffelsmet o gjorde röran till) sen gick vi ut i drygt 1.5 timme....

:)


<3


<3

Lisa o Jonna kom o va ute en stund me oss. Mitt i allt kom även köttleverans. 10kg köttfärs från Västerängenslantbruk, det som jag berättat om tidigare. Närproducerat o eko. Kanon! Det innebar dock kvälls jobb för mig...
Vi gick in vid fem o jag började grädda våfflor, mannen kom hem o vi åt, fick även sällis av min mamma. Efter det drog Patrik iväg (kommer hem senare i kväll) jag duschade barnen, o la dom lite tidigare. Redan tjugo i sju, så läste vi två böcker. Tim somnade redan efter typ 5 min. Ida kom upp o gick på toa, sen somnade hon rött snabbt hon me ;) Jsg satte igång me köttet....

Förberedde....


Såg sååå himla mkt ut!! Hahaha!


:P


Många påsar vart det, de vägdes o jag skrev på hur mkt det va i varje...

Efter det vart det en dusch, hänga tvätt o så behövs diskmaskinen plockas ur o i, men nu värker kroppen sjukt mkt så jag orkar verkligen inte!! Pustar ut så får vi se sen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar