söndag 14 juni 2015

En härlig helg!

Men ack så fort den gått!!
Igår morse vaknade barnen runt halv sju. Vi hade världens mysigaste morgon me massa gos tillsammans. Vid halv nio gick vi upp o åt god frukost tillsammans :) Därefter packades det. Först till barnen o sen till oss. Vid kl elva lämnade vi två sötisar hos deras farmor, som de hade längtat!!! O vi åkte till Västerås. Kom fram vid tolv o kunde checka in redan då. Fint o mysigt superior rum....

Sen gick vi till centrum där vi fikade o åt lunch. Jag tog en god varm smörgås o en jätte god mocca frappe. Patrik tog en cokladkaka. Satt ute i det underbara vädret o pratade o mös. Gick sedan en liten vända på stan innan vi gick o hämtade bad väskan! Action badet låg ca 20 min promenad väg från hotellet o då vädret va så fint bestämde vi oss för o gå. Så svirade på promenad skorna o traskade. Badade sedan några timmar. Riktigt skoj! O myyyysigt! De har ju en pool utomhus hööögt upp. Så när man är i den är det en glasvägg som man er ut över båtarna o vattnet. Så himla fint! Därute va vi läääänge o smidde planer på vad vi ska göra me barnen i sommar ;) När vi hade badat klart vart det en glass ute i glassbaren vid vattnet. Oxå så himla mysigt! Sen knatade vi tillbaka till hotellet. Tog oss nå gott o dricka i lobbyn.....

Med mysig lugn musik. Bara sitta o prata inta det lugnt....

Sen tillbaka upp på rummet. Vårat rum låg på 7e våningen me fin utsikt! :) Där duschade vi o gjorde oss i ordning....

Så skönt o knata runt så här en stund. Att kunna ta det lugnt o göra det man känner för. Inga måsten...

Favvo klänningen på o redo o gå ut!

Precis nedanför hotellet låg Jensens Bøfhus så vi bestämde oss för o gå dit o äta. Jag beställde för (typ) första gången kött!! Fläskfilé. O jisses så god den va!!! Satt o pratade i lugn o ro, oxå där va det lugn o mysig musik :) Sen gick vi tillbaka till hotellet o åkte upp till våning 25, Sky Bar. Vilken utsikt det är där!!!

Inte så tokigt! ;) Jag vågade dock inte sitta precis vid fönstren (som går ända ner till golven) så vi satt lite högre upp. Men lika fin utsikt för det :)

Jag hade lite problem me hissen som går på utsidan. Benen skaka o jag höll på o få riktig panik!!! Tur det gick snabbt så jag kom ut o kunde andas!
Vi tog oss en varsin mojito...

Jag tog en me smak av vattenmelon. Super god!!!

Satt där o pratade men vart så trötts så vi gick till rummet där vi mös o tittade på bröllopet :) Patrik slockna vid halv tolv. Jag försökte hålla mig vaken då jag ville se brudvalsen, men slockna innan, vid halv ett :P Sov sen inte så jätte bra :( Vaknade typ hela tiden... Vaknade vid nio o vid halv tio gick vi ner o åt den super goda hotell frukosten! Checkade ut vid elva o åkte hemåt... Hade tänkt gå på stan där men då det va en timme kvar tills affärerna skulle öppna o vädret inte va så kul bestämde vi oss för o åka till Gränby ist ;) Kikade på lite grejor. Köpte en picknick filt (då våran sjunger på sista versen) o en ny termos mugg ;) Köpte varsina fin skor till barnen o hittade även en grill vi nog ska köpa ;) In på kvantum o köpte lite frukt o grönt o vid två hämtade vi hem barnen. Hade sagt strax innan middag men vi längtade sååååå efter dom!!!! De hade haft det så bra! Varit ute i sex timmar igår. Till linbanelekparken (som vi kallar den) o sen bussen ner till Peöle Svanslös lekparken. Idag hade de badat (i badkaret) o mest myst. Ida hade hostat mkt i natt o är hostig även nu...

När vi kom hem packades allt upp. Tvättmaskinen startades o barnen gick ut o lekte medan mannen grillade hamburgare. Vi åt o sen va barnen såååå trötta! De är lite snoriga båda två. Så vi mös i soffan tills det va sov dax för dom. De somnade rätt snabbt!
Mannen o jag har myst till Merlin :)

Haft en super mysigt, underbar o rolig helg me min älskade man <3 Så trist att det man längtat så länge efter är över :( Men detta kan man leva ett tag på :) Får se hur det blir me sommarplanerna me barnen vi funderat på ;)

I morrn då... Bläää... Träning kl 9, efter jag lämnat barnen. Sen tänkte jag hämta dom tidigt då de verkar så trötta! Sen ska jag till läkaren kl 14.45. Egentligen för min hals. Men jag ska försöka bli sjukskriven fram till semestern. Känns jobbigt... Annars är det jobb from tis som gäller... Mamma har lovat o passa barnen medan jag är hos läkaren...

Hua så trött jag är! Ska fixa lite här sen tänker jag soooova!!!