tisdag 9 juni 2015

ÄNTLIGEN SOMMAR!!!!

Det är så varmt o härligt ute!!!!! :D Lämnade barnen vid halv nio i morse, vi cyklade o det gick jätte bra, o strax efter kl 9 gick jag o Lisa ut på en lång promenad! Gick i 1 timme o 20 min! Härligt! Svettig va jag när vi kom hem :P Satte oss på våran uteplats o drack kaffe o vatten o pratade fram till halv tolv! Sen tog jag mig en välbehövlig dusch ;) O käkade lunch....

Fick bli en tonfisksallad :)

Sen fixade jag iordning lite på uteplatsen. Torkade bort en MASSA pollen från bordet o stolarna o satte ut dynorna. Spolade även ur barnens vattenbana o fixade den. Cyklade sedan o hämtade dom redan vid 13.20, så vi skulle hinna va ute. Dock märkte jag när jag skulle låsa upp barnens cyklar att jag hade glömt nycklarna till deras cyklar hemma. Så det vart förstås gråt o skrik innan jag mutade dom me att vi kunde gå skogsvägen hem o att de skulle få glass efter mellis :P Så vi knatade hemåt! Vi har nu varit ute sen vi kom hem. Barnen fick byta om till sommar kläder o jag smorde in dom. Sen åt de mellis o glass o har lekt me vattenbanan!

Detta är sommar det!!!!

De börjar dock bli rätt trötta nu... Hade tänkt vi skulle ätit middag ute. Får nog lov till att ta in dom en stund medan jag fixar middagen så de får vila lite. De hade varit ute typ hela dan på förskolan me... Jag har ju oxå varit ute nästan hela dan, vilket känns i huvudet! Slänger ihop nå enkelt till middag. Nudlar, köttbullar, sallad o sweet chili sås! :) Skulle gjort egna köttbullar, men orka det idag. Får bli vid dåligt väder ;) Funderar på o ta en kvälls prommis sen, sååå skönt ute ju!! O så skulle jag vilja ha hem min cykel ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar