tisdag 23 juni 2015

Sköna sommar värme!

Idag tycker jag att det har varit lagom varmt, runt 20-22 grader. Morgonen började hyfsat tidigt. Men låg o drog mig till strax efter kl 8 :P Så vi kom inte iväg o lämna barnen förren kvart över nio! Men de delar ju inte in barnen nåt i lärgrupper nu utan är ute på fm så det gör inget om vi kommer lite sent. Skönt o slippa stressa på morgonen :) Hann hem en sväng innan jag åkte o tränade strax innan kl tio. Hem, duschade, käkade lunch o gick sedan o hämtade barnen kl ett :) Hade me bröd så vi gick skogsvägen hem o matade ankorna....


Va inte hemma förren strax innan kl två. Käkade mellis sen tittade barnen på Nasse o vilade en timme (de hade inte haft nån läsvila på fsk tydligen..) så fick de varva ner en stund. Sen gick de runt o visste inte riktigt vad de skulle göra så öppnande altan dörren o sedan dess har de lekt på ute :) Har tagit ut en massa dockor, barbies, o grejor o leker här på altanen för fullt! Jag har hunnit dammsuga. Hade tänkt ta barnens rum en annan dag då det såg ut som om en tornado dragit fram där. Men då de lekte så bra ute så röjde jag upp därinne o drog av me dammsugaren. Så skönt att det är gjort. I morrn är jag borta hela dagen o på tors är det träning o handling som gäller. På fre funderar jag på o avboka läkarbesöket o ha barnen hemma. Men får se! Nu ska jag fixa middag åt barnen. Mina middagsplaner sket sig då jag inte hade det jag behövde till kycklingen hemma. Så den tar vi i morrn. Barnen har ist önskat makaroner o fiskpinnar ;) Så det ska dom få. Mannen o jag tar en lättare kvällis när barnen lagt sig ist :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar