söndag 28 juni 2015

SOMMAR=SOL O BAD!!!

I flera dagar nu har jag tänkt att i morrn ska vi bara va hemma o ta det lugnt, i flera dagar nu har det inte blivit så :P Idag när vi vaknade la jag mig en stund i soffan. Sen åt jag o barnen frukost medan mannen hade sovmorgon. Fick ett sms av min bror att de skulle åka ut till Alunda badet om vi ville komma dit. O med en klar blå himmel o höga grader redan så tidigt så kändes det inte helt fel ;) Så jag började koka pasta till pastasallad. Packade alla badkläder. Skar upp grönsaker o kassler o gjorde fyra, alla olika, pastasallader. När mannen kom upp började han raka av sitt hår. Suck!!!! Jag va ju tvungen att avsluta det (bad tajming!!) Han försökte sedan övertala Tim men han vart hysterisk o ville inte alls. Så det struntade vi i! Vid elva rullade vi mot Alunda. När vi kom dit hade Tim sån otur o halkade på gruset på asfalten o rev upp knäna. Ena rätt ordentligt o me djupa skåror :/ Fick hjälp av en snäll som jobba där me o tvätta hans knän, räckte inte me bara sårservett utan fick ta in han i en dusch o skölja... Sen åkte de på två stora plåster på vardera knä. Stackarn va så ledsen o haltade :( Först vågade han inte bada, men sen så! :) Kan säga att det va två fiskar i vattnet. Så himla kul!! Ida va praktiskt taget i heeela tiden. Kom bara upp o slängde i sig lunch o sen en glass ;) Tim gick upp då o då....

Tims sallad :)


<3


O min sallad. Det gömmer sig en massa gott under pastan oxå ;)

Det va runt 25-27 grader i vattnet. Så himla skönt!!! Vid halv fyra packade vi ihop oss o åkte hem. En super trevlig, mysig o rolig dag! Äntligen en riktig sommar dag!!!!! :D Tim somnade typ 10
Min innan vi kom hem. Vi va alla trötta o hungriga när vi kom hem. Så det vart till o få igång grillen o det grillades både hamburgare o korv. Jag åt två fläskkotletter som va kvar från igår ;) Sen helt plötligt går Tim med på o klippa sig om jag för det. Så det va bara att låta disken va så länge o gå in i badrummet o klippa honom. O det gick jätte bra! Han vart så fin i håret så!!! När det va klart fixade jag klart disken. Hängde tvätt, packade upp kylväskan, packade upp badväskan o tog mig en dusch. Sedan va det dax o lägga barnen. De va så trötta så men har ändå tagit dom en timme o somna....
För mig blir det en lugn kväll. I morrn är det träning kl 9 som gäller. Så ska lämna barnen hos deras farmor vid halv nio. Ska sedan hämta dom vid ett. Så där emellan ska jag träna, duscha o äta lunch. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar