söndag 21 juni 2015

Midsommardagen

Dagen började tidigt. Jag vaknade me både huvudvärk o magvärk från h-vetet! Frulle redan kl 8. Sen va det bara till o packa o byta om o sminka sig så vi såg ut som tjuvar/rånare. O Ida polis :) Hämtade upp pappa vid kvart i tio, o lämnade Tim hos mamma. Även hans bilbarnstol. Sen åkte vi till min bror i Stavby där vi fixade det sista....

Tjuven/rånaren...


O polisen ;)


Hela ligan :)

Vi vart stoppade av polisen på vägen IT (vi hade skämtat i bilen om att det kanske skulle va en kontroll) nu va det bara blåskontroll (jag som fick blåsa då det va jag som körde :P) Man kan ju undra va de tänkte när de såg oss! Haha!
Men som sagt, vi förberedde det sista hos min bror, plockade fram trummor mm. Sen åkte vi vidare till bygdegården. Här kom det första testen om Ida skulle klara av o va me. Alla samlades o vi övade trummorna tillsammans....

Ida åt en macka o verkade inte alls bekommas av trummorna :)

Sen spelade hon me sina marackas o dansade me :) Vi bestämde att hon skulle få åka me på traktorskrindan o även det gick kanon!!!


Hon stod o kikade ut på allt vi åkte förbi :)

Väl framme sen gick hon snällt i ledet när vi trummisar ställde upp oss o gick me min o pappsen....

Längst fram från vänster: nån jag inte kan namnet på, min bror, min syster o Patrik... Bredvid Patrik ser man Ida o bredvid Ida gick jag o Isadora ;) (bild från unt)

Det håller ju på drygt 1.5 timme där, me alla drag. Vi spelar ju varje gång kilen drar. Detta år hade vi me två lag o Kilen 2 kom etta o Kilen 1 två! Full pott me andra ord! :D Bra jobbat!!!! När det va typ 10 min kvar ledsnade Ida lite o gick o satte sig hos Tim, mormor, Cassi, Isolde o min moster som va där o tittade. Men sen när vi skulle tåga ut följde båda Ida o Tim med oss ut :) Det gick jätte bra! Ida va otrolig hela tiden. Klagade inget o gick med oss hela tiden. Hon får haka på nästa år me ;) Tim hade varit så snäll så me mormor o gått bredvid henne hela tiden :) som vi hade sagt! Han va sen o tittade o klättrade på traktorerna (som han älskar!) nästa år är det han tur o oxå få testa o va me, då är hela familjen me :) Kom hem här vid halv sex, o som tradition vart det pizza (igen, bläää! Haha) till middag. Vi satt i soffan o åt o barnen åt även sitt lördagsgodis :) Barnen somnade runt halv åtta o jag vid åtta i soffan :P haha! Vi som skulle titta på Merlin. Vaknade till vid halv ett men då va det ju bara o borsta tänderna o gå o lägga sig igen! Sov sen halvdant fram till kl 9 då Ida hade dukat fram frulle <3

Det va iaf en kanon midsommardag med hela familjen Strid :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar