fredag 19 juni 2015

Midsommarafton

O jag vaknade på ett sämst humör :( Hatar när det blir så. Men skulle aldrig skrivit att Idas hosta va bättre för i natt hostade hon massor igen... Jag har inte sovit på många nätter nu. Jag är sjukt trött o huvudet värker....
Åt iaf en mysig frukost tillsammans. Sen gjorde jag egen tzatziki o tvättade färskpotatisen. Fixade oss iordning o packade fika o gav oss iväg ut till Kilen...

Brillorna på, är så ljuskänslig så måste ha det...


Trött kille <3


Ida, Isadora o mamma dansade hela dansen... Jag o Tim va me en stund ;)

De åt sedan korv o vi fikade. Sen sprang de, dansade o lekte för fullt! Så underbart o härligt när de kan springa o så här o busa <3 Vi va där drygt två timmar o strax efter kl tre rullade vi hemåt. De höll låda hela vägen hem. Trodde definitivt att Tim skulle somna. Men icke! Hade dock velat de för nu va det en trööööött kille till middagen som knappt åt nå... Började iaf me middagen när vi kom hem. Patrik grillade köttet o jag fixade sallad....

Men en flagga på bordet, blommorna barnen plockade o de blommiga servetterna kändes det som en midsommar middag :)

Färskpotatis (som ju va såååå gott!! Hade helt glömt det!) fläskkotletter till mig o barnen, oxfilé till mannen, sallad o hemma gjord tzatziki. Sååå sjukt gott!!! Till efterrätt körde vi på gino me glass....

Jag lyckades såklart spilla på duken :/

Efter vi röjt undan o gjort det fint i köket igen ;) så lekte Tim o pappan en stund o jag o Ida pysslade lite. De va så trötta så det blev sängdax samma tid som det brukar... O de somnade rätt snabbt! Det vart en dusch o sedan har det förberetts för i morrn ;)
Det är ju dragkamp i vattholma o alla som känner mig vet att jag är uppvuxen med det. Alltid varit me o pappa spelar trummor o så började min bror va me o spela när han va 6 år. Har alltid hakat på o varit me trummorna. Har även spelat sj. Sista gången ja va me väntade jag Ida (fast jag visste inte om det då, hade dock en del magont så jag höll mig nykter detta år, vilket va tur ;) ) Nu va det som så att min bror skulle jobba i morrn o pappa ville inte va me. Han skämtade o sa att om Kriss är me är han me. O jodå, i sista sekund fixade Kriss en vikarie ;) Så nu blir det av. Det är ju min bror o pappa som leder trummorna. O de är sjukt duktiga! I morrn blir det ev premiär för Ida! Planen just nu är som så: Vi åker till mamma o pappa i morrn bitti. Hämtar pappa o lämnar Tim till mamma (Ida är på gränsen till för liten o va me, Tim ÄR för liten) Sen åker vi till min bror där vi gör oss klara. Åker till bygdegården tillsammans där vi möter upp alla. Det blir lite spelandes o minglandes innan traktorerna styr kosan mot vattholma. Tanken är att jag o Ida är me när trummorna övar o kollar läget hur Ida verkar tycka det är. Sen bestämmer vi om vi åker me i trummskrindan el tar bilen till vattholma. Jag kommer ju såklart i vilket fall va nykter ;) Dels ska jag köra o sen har jag ju Ida me. Inget som spelar min nån roll, är det nåt jag lärt mig så är det att man kan ha kul nykter ;) När vi kommer till vattholma så går vi antingen in me kilen el så går vi o möter upp mamma o Tim som kommer dit o tittar :) Så i kväll har det fixats kläder. Helsvarta o me ögonbindel så ser man ut som en tjuv ;) Ida får va polis me poliströja o så :) Men det är en hel del som måste fixas i morrn bitti. Så nu är det dags o förbereda lite redan nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar