torsdag 1 oktober 2015

Ser om möjligt ännu värre ut...

Ja, bilden ja la ut i morse såg jag ju rätt slut på, men nu alltså....

Jag har aldrig någonsin varit så här jävla slut!!! Jo, när barnen va BEBISAR! :/

Ni vet, ni som har barn, när man går i den där konstanta tröttheten (några dagar efter förlossningen) när man känner sig snurrig, svag i kroppen, illamående, som att man närsomhelst ska kollapsa. Men man gör det inte. Man kämpar på! Så mår jag just nu. Det har inte me mina barn o göra, el familj över huvudtaget, utan nånting annat. Förändringar sker sakta men säkert, åt rätt håll, men tills dess kommer jag fortsätta må så här. Denna vecka har jag slocknat på tok för tidigt varje kväll. Idag har jag så ont i kroppen att det känns som om jag ska kräkas. O att man ska orka jobba två dagar till gör det hela inte lättare. Plus att Patrik varit borta så mkt denna vecka, o jag en dag. Denna helg tänker jag bara ta det lugnt!!! Ja, ska ju jobba på lördag dårå. Men sön iaf....

I tis hade jag ju p-möte. Så jobbade 9-20.45. En låååång dag. När jag kom hem därifrån slog vi igång en serie vi följer, men jag somnade efter 10 min... Hann inte förbereda nåt för ons morgon (vilket hade behövts då barnen skulle lämnas redan 7.50) men vi hann ändå me på ons morgon, o att både mamma o pappa lämnade på fsk va ju väldigt kul! :) Skjutsade Patrik till jobbet. Men kom iväg för sent till jobbet o kom drygt 5 min sent.. Efter jobbet hämtade jag barnen, när vi kom hem lekte de ute ett tag. Sen pysslade o donade de lite medan jag tog hand om tvätt (ovanligt va :P) Vid kvart i fem åkte vi o hämtade pappan o så åkte vi hem hit så barnen o jag kunde gå ur bilen o Patrik for vidare till verkstan. Jag o barnen fixade middag o käkade o sen rullade kvällen på! Patrik kom hem strax innan kl nio, vi pratade lite, jag va sjukt trött o det sjukaste är är att jag inte kommer ihåg hela kvällen. Vad jag tittade på på tv, vad vi pratade om, att jag borstade tänderna, att jag la mig. Frågade tom Patrik om jag hade somnat på soffan igår igen. Men det hade jag inte. Har som minnesluckor. Kul att va så trött liksom....
Meeeen, hur trött man än va i morse va det "bara" till o masa sig upp. Patrik åkte tidigt i morse till Karlstad o kommer hem om nån/ett par timmar. Jag hämtade två tröttisar efter jobbet. Vi kom hem o det pysslades me lite pärlor mm. Fixade middag, torsdag=pannkakor o det körde vi på idag ;) (inte varje Tors dock :P) O sen fick barnen duscha. Va bara Tim sim ville bada en liiiiten stund, Ida va för trött. Det klipptes naglar o borstades tänder o sen mös vi innan det va dax för dom o sussa! Jag har satt (eh, halv ligger) i soffan.. Skulle önska att jag orkade va vaken tills Patrik kom hem, men det gör jag nog inte...
I morrn är det ju en kort dag. Känns skönt! Ska till sjukgymn oxå. O barnen hämtas innan mellis. Tanken va lite städning när vi kommer hem. Men får se om vi orkar... I morrn är första dagen på hela veckan som vi äter middag tillsammans hela familjen (vilket vi ju typ nästan alltid gör annars) o det ser vi fram emot! Älskar att vi äter middag tillsammans o alla får berätta om sin dag :) Nu orkar ja inte skriva mer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar