fredag 9 oktober 2015

Gräsänka

Jag hämtade två gladisar vid kvart över ett idag. Vart en riktig kortis dag idag för dom :) Jag hann ju vila innan men va bra trött när jag skulle hämta dom. Skulle nog kunna sova hur länge som helst! När vi kom hem ville de såklart va ute. Jag har ju typ inte varit ute på hela veckan, så hämtade ut mellis till barnen o tog me mig en kopp kaffe (min första denna vecka, är inge sugen på det när jag har ont i halsen, o det va sådär gott :/ ) ut...

Så skönt ute strax efter lunch när solen skiner!

Älskar dessa höst dagar. Det är lite kyligt, så skönt me en kofta o sjal, men solen skiiiiner!!! :D

Jag är nog en sån som gillar alla årstider! Det kom en kompis till barnen o hennes mamma så vi satt o pratade en stund o barnen lekte. Sen behövde jag gå in o börja me middagen. Skulle ju göra köttfärspaj igår, men hade ingen tomatpuré o så vart jag ju så dålig. Så skulle göra pajen idag (införskaffat tomatpuré) men då hade jag bara 1dl mjöl, gah!!! Men kollade me Lisa, som va hemma som tur va, o fick några dl av henne. Sen ner o fortsätta me pajen. Barnen kom in efter att ha varit ute i nästan 2 timmar. Mannen kom hem strax efter fyra o då åt vi tillsammans, han packade det sista o mös me barnen medan jag tog hand om disk o plockade lite. Strax efter fem kom pappa o hämtade upp mannen. Barnen lekte o jag vek tvätt, vi hjälptes åt o städa undan lite leksaker. Sedan vi fixade i deras rum vart det så fint, o sån ordning, så nu försöker vi va noga me o hålla efter o städa undan när man lekt färdigt me en grej innan man påbörjar nästa. Än så länge funkar det ;) Sen tog jag mig en dusch. Vi busade o kittlade varandra så vi kiknade av skratt <3 Jag vart lite trött av det, halsen värker fortfarande o kroppen me. Men det känns som om det saaakta går åt rätt håll... Vi mös o kl hann bli lite mkt när vi skulle läsa bok. Ändå valde Ida Frost, som är rätt lång. O så trötta de va när jag läste den <3 Tim somnade på några minuter efter jag läst färdigt, Ida inte så långt därefter :) Jag fixade fröbrödet jag köpte för ett tag sedan, det går ju egentligen så snabbt o smidigt men har ändå inte gjort det. Men nu så!

Jag har nallat en liten bit där i hörnet ;)

Jag äter ju hellre knäckemackor än mjukt bröd, o då är det kul me lite variation :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar