fredag 23 oktober 2015

Ääääntligen fredag!!!!

Så brukar jag o barnen sjunga när det är fredag ;) I natt sov Tim hela natten i sin säng, och SOV hela natten! Yey!!!! Vilken skillnad. Att vara vaken flera timmar per natt i ett par veckor är man liksom inte van me. O dessutom har nån som ligger såååå nära o jag kan typ inte röra mig. Me min kropp går det INTE! Min lilla kille som börjar bli stor men samtidigt vill va mammas lilla kille. Det är inte lätt... Men vi hade en sån mysig morgon. Alla fyra hann ligga o gosa i sängen innan vi behövde gå upp. Min fina familj <3
Igår låg jag i soffan när Patrik kom hem. Jag kom inte upp. Han packade upp allt o dukade fram kvällsfika men jag kunde inte ens sätta mig upp. Slutade me att jag vart arg (för att jag hade så ont) o gick o la mig... Kul... Nej...
Kriss (min bror) följde me o lämnade barnen i morse, så lämnade av honom hemma hos dom i Stavby innan jag åkte o jobbade. Få barn idag så jag kunde göra nyttigt pappers jobba. Men än är det inte slut! Never ending story ;)
Hämtade barnen redan strax efter halv två, älskar dessa korta fredagar! Åkte hem o åt mellis. Då kom Elise o knackade på så Ida o Tim gick ut o lekte me henne. Jag hade 10kg köttfärs o ta hand om... Hade planerat o göra det då, innan middagen. Kollade me Elises mamma o det gick så bra så! Hon va ute me barnen ;) Jag hade ju både altandörren o köksfönstret öppet. Så både hörde o såg dom. Det gick snabbare o packetera denna gång. Går fortare för varje gång...

Bättre köttfärs än så här kan man ju inte köpa!!


20 påsar redo....


O packade... Så skönt, nu har vi ett tag ;)

Gick ut ett tag ja me sen. Men strax efter fyra gick Elise o dom hem o jag behövde gå in o laga middag. Barnen hakade på, de hade ju varit ute drygt 1.5 timme då så. Älskar detta höstväder som är nu. Det är så hör hösten ska va, jag älskar den då!!! Barnen tittade lite på tv o lekte medan jag fixade middag. Fick oxå hjälp av Ida o skära upp gurka :) 
Vi tjuvstartade o började äta innan Patrik kom hem :P Men Tim väntade o åt me pappan <3 Behövde sen iväg till affären då det glömde handlas smör igår, tänkte skynda mig iväg på cykeln då Patrik ju oxå skulle iväg. Men han sa åt mig att GÅ i lugn o ro, bättre för min rygg o gå. Han har så rätt så min älskade man <3 O det va faktiskt riktigt skönt, o välbehövligt! Kom hem o då hade mannen tagit hand om disken. Han cyklade sedan iväg på 30 års fest, hoppas han får skoj :) Jag fixade barnen för kvällen, mös i soffan (det är liksom våran nedvarvnings rutin ;) )  blev lite senare än vanligt o Ida valde en lite längre saga oxå. Men de somnade rätt fort sen. I morrn får ju mannen ha sovmorgon eftersom han lör komma hem sent, jag får sova på sön! :)
Annars i morrn ska jag o Ida åka o köpa födelsedags presenter! En varsin till födelsedagsbarnen i morrn (de är ett tvillingpar så det blir liksom TVÅ!) o så ska vi se om vi hittar nåt till Isolde :) Sen måste det ätas lunch innan det blir kalas kl 14-16 :) Blir mys middag me familjen sen o ev film mys då det ju är lördag ;) Så ser våran lördag ut! Även söndag är det massa skoj. Ännu en energipåfyllande helg. Me like!!! :)
Jag sitter här i soffan me tända ljus o tittar på Die Hard just nu, undra hur många miljoner ggr man sett den :P 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar