söndag 25 oktober 2015

Kalasandet fortsätter!

Förra helgen va det kalas, igår va det kalas, idag va det kalas! :D Älskart! Så kul me kalas! Men på fm idag va det allt annat än kalas. Då va det städning som gällde :P Barnen vaknade för det första mkt tidigare än jag hade hoppats på... O sen sov jag till närmare halv tio. Men sååå skönt!!! När jag gick upp hade Patrik precis börjat duscha dom. Sen fick de bada oxå :) Jag åt frulle o satte sedan igång. Plockade MASSOR som inte låg där det skulle... Tvättade två maskiner, vek en, dammsög, fixade lunch till barnen (mannen fick sån huvudvärk på fm så la sig en stund, denna helg fick jag göra det mesta.. Men ok då han gjort det mesta i typ 3 veckor :P ) rengjorde i badrummet o tog mig sedan en dusch. Då kom Elise o Martina förbi o undrade om barnen ville komma ut o leka. Det va ca 40 min kvar då tills vi skulle åka o vi hade inget emot att de fick gå ut o leka av sig ;) Så medan jag o mannen fixade oss i ordning va barnen ute o lekte :) Barnen hade oxå, innan lunch, fixat fler presenter till Isolde <3 Ida hade pysslat ihop nåt som hon slog in i presentpapper :) Tim tog Jake o pirater filmen o slog in den. Dock är ju den Idas så det funkade ju inte så bra :P Så ist gick vi igenom hans leksaker o han kom fram till o ge bort det stoooora trollet han fick o julas, som han ändå inte leker me o inte gillar så mkt. Tycker det är så himla fint gjort av barnen <3
När vi va klara gick vi ut , jag pratade lite snabbt med Martina, sen åkte vi :) Det va som vanligt ett roligt kalas! Mkt stoj o bus me så många barn. Men det är ju så det ska va! :) Innan vi åkte hem fick barnen äta middag där. Hade me oss en matlåda me ris o tacogratäng som de fick äta innan vi åkte strax innan kl 18. Barnen höll sig vakna hem. Skönt! De va lite mer hungriga så de fick lite kvälls fika...

Älskade barn!!!! <3

Mannen gjorde egna hamburgare som han åt medan jag fixade barnen för kvällen, borstade deras tänder, klippte naglarna (vilket vi glömde när de badade :P ) bytte om till pyjamas o läste saga. En mysig o lugn kväll :) Barnen somnade snabbt! Så skönt att vi har sovmorgon på måndagar. Egentligen är det bara onsdagar vi går upp rätt tidigt, kl 7, annars kan vi sova till 7.30 de andra dagarna (9 på måndagar) nu sover ju barnen oftast inte så länge i vilket fall, men chansen finns i fall det blir en sen kväll el så. Därför är det nu oxå lättare o hitta på saker även på kvällar me dom :) 

Ännu en rolig helg är förbi... Helgerna går bara föööör fort!!! :(( Men det är tur de innehåller så mkt kul ;)
Nästa helg blir inte sämre den, halloween fest på fre för oss vuxna (barnen ska sova hos deras farmor) o sen kalas då min farfar fyller år på lör. Då blir det dock middag :)

I morrn lämnas barnen kl 10, sjukgymn kl 10.15, sen jobb 11.15-17. Barnens farmor ville hämta dom i morrn så hon skulle hämta redan kl 15, så blir en kort o skön dag för dom :) Sen skulle hon även bjuda oss på middag, pizza :P Jag vill inte ha pizza så kör på räksallad ist ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar