lördag 1 augusti 2015

Wonderful day!!!

Åh, vilken härlig dag vi haft!!! :D
Kl 9 i morse drog mannen iväg me min bror o pappa på en fiske weekend till Dalarna. De kommer hem i morrn kväll. Jag har gått o känt att det är trist att han ska åka bort en helg. Så skönt när vi är två vuxna liksom ;) O kände ännu mer i morse när vi vaknade att det va trist att han skulle åka. Gillar inte o åka sj o bada me barnen o idag kändes det verkligen som en bad dag! Klarblå himmel o sol!! Ääääntligen!!! Men jag bestämde mig för o gå in i den här helgen med rätt inställning. Att vi ska ha det skoj o mys o att jag verkligen unnar Patrik denna helg! O vilken dag vi haft! När vi käkade frukost bestämde jag mig för att vi trots allt skulle åka o bada. Till Alunda badet. Där kan man ha bättre koll. Gillar inte alls fyrishovs utebad... Man har för dålig uppsikt. Så jag smsade me Cassi som ju oxå är sj me kidsen (hon kände inte heller för o åka o bada sj först) men vi bestämde att vi skulle träffas på Landbadet i Alunda. Så jag packade ner lite dricka till oss, yoghurt o flingor till mig (Cassi köpte me plättar till barnen) smorde in oss o drog iväg. Kom dit strax efter kl 11. O åkte hem strax innan kl 15. Nästan 4 timmar va vi där o det gick KANON!!! Jag pratade me barnen innan o sa att de måste hålla ihop o lyssna på mig. O det gjorde de! :) Det va så varmt o skönt! En riktig sommardag....

Lagom lite folk där oxå ;)


Lunch dax :)


O lite frukt till efterrätt :)

Denna dag behövde vi alla, få känna att det fortfarande är sommar. Trötta o nöjda barn ;) Tim sov ca 15-20 min på vägen hem, o det behövdes! Vi va hungriga när vi kom hem så fixade middag på en gång. De fick välja på hamburgare el korv. De valde korv o makaroner ;) Sj stekte jag på en hamburgare. Då solen fortfarande sken o kl inte va så mkt så gick vi ut på en liten skogs promenad. Började me o mata ankorna o gick sedan en liten omväg hem genom skogen o plockade lite blommor....



















<3


Äntligen nya o fina sommarblommor på köksbordet :)

När vi kom in va vi sååå trötta! Bada o promenad tar på krafterna. Underbart! :) Så jag hoppade in i duschen o nu har vi film mys. Barnen valde Tingeling o önskedjuret. O till det äter de lite lördagsgodis :) Jag sitter o bara myser med dom. Tänker på hur bra den hör dagen faktiskt blev. Känner mig så nöjd o glad o tacksam! Även barnen gör det, o det betyder mkt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar