måndag 17 augusti 2015

En riktigt bra dag!

Vågar man ens säga så :/ Jo, jag ska även lära mig o njuta av sånna dagar! Barnen vaknade vid sju i morse. Vi låg o mös tillsammans i tjugo min innan vi drog oss upp. Tim klädde på sig alldeles sj!! Ja, han är ju inte den effektivaste, el har rättare sagt svårt me koncentrationen, finns ju så mkt annat roligt o göra ju ;) Men med assistans av mig (jag talade om vad han skulle ta på sig) så gick det easy peasy idag :) Ida är det ju aldrig nå problem me, hon byter om innan me. Ens har hunnit upp ur sängen, typ ;) De hann mysa framför tvn en stund medan jag fixade mig o frukost. Vi åt, de tittade lite mer på tv o jag plockade ur o i diskmaskinen o startade en maskin tvätt! Strax efter halv nio cyklade vi mot förskolan, jag hade tänkt typ kvart i men barnen stod redo i hallen o trampade ;) Då det va första gången vi cyklade så va det ju bra att vi hade lite tid på oss! Kom dit efter en kvart, då tog vi några pauser på vägen då Ida tog sin sparkcykel ;) Vi började me o lämna alla deras grejor på hyllorna o så o sen in på Idas avdelning. Trodde de båda skulle va ute då det varit så förut. Men nu va det ändrat. Trodde Ida skulle bli ledsen men hon bara påpekade det sen gick vi en vända där inne o hon visade mig (o Tim ) rummen o så. När jag sedan sa att jag måste lämna Tim satte hon sig i en frökens knä men gav mig sedan en puss o en kram o sprang till pyssel bordet :) Phju, en lämning smärtfritt avklarat! Sen va det Tims tur. Vi gick ut o där va en av hans grupp fröknar så vi gick till henne o de följde me mig till grinden o vinkade. Han sa att han ville va me mig o vred sig lite i frökens famn men inga tårar. När jag cyklade iväg sprang han o lekte! En bra första dag lämning, så skönt!!! Jag cyklade hem o gick direkt o tränade, hängde tvätten o tog mig en dusch o fixade mig innan jag åkte till jobbet. Inte så tokigt o börja kl 11 :) Dagen på jobbet gick bra. Jag har dock så fruktansvärt ont :(( Dels har jag ju tränat men jag har oxå ett el fler revben som sitter på sniskan... Jag tänker kämpa!!!!!!!
När jag kom hem satt mannen o barnen o åt middag. Det va två tröööötta men så glada barn jag kom hem till :D Bara det är ju värt typ det mesta. Ida berättade om hennes dag. Om vilken grupp hon går i, o även om att hon ska börja skolan snart (hm, nja, två år till får hon snällt vänta! Hihi!) Patrik drog iväg. Barnen ville först ut o leka me en granntjej, men jag tyckte att de hade haft en lång dag, o så va det ju första dagen, o jag va sj så trött. Så vi bestämde oss ist för att de skulle få duscha o bada o sen mysa tillsammans i soffan. Så det gjorde vi <3 När de sedan skulle sova hade de svårt o somna. Ida längtade till äventyret (hennes avdelning) o bara se henne så glad värmer! Tim berättade att hans favvo Linnea va där idag, o även Patrik. Så underbart!! Det kommer säkerligen komma sämre dagar, men det tar vi då. Nu njuter vi av detta! :) Jag har vikt tvätten jag hängde i morse o tagit hand om middagsdisken. Har även precis gjort stekpanne bröd till barnen som de ska få till frukost i morrn...

Godare än några rostisar iaf :P

Men nu tänker jag hoppa in i duschen o sen ta mig en kopp the i soffan!

I morrn är en kortare dag för barnen, de går 8.30-15.15, rätt sköna tisdagar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar