söndag 16 augusti 2015

Söndagen lider mot sitt slut..

Idag bestämde vi oss för o inte åka o bada. Även om det är varmt o skönt så kände vi för o ta en lugn morgon. Så vi alla segade o mös framför tvn i vårat sovrum på fm, både innan o efter frukost :) Jag gjorde stekpanne bröd till frullen idag! Kom sedan på att de ju brukar ha loppis vid Ulva kvarn o det va sååå länge sedan vi va där. Inte sedan barnen kom iaf. Så vi åkte dit o strosade runt. Barnen köpte en varsin vatten/fjärilshåv för 5kr st ;) O så köpte vi skridskor till Ida. I år har vi lovat dom att vi ska åka det :) Tänk att det är mindre än 4 månader kvar till lucia! Helt sjukt! Känns inte alls som det... 
Men iaf. Vi gick även o tittade på vattnet, det tyckte dom va spännande, me vattenfallet!

Dricker en varsin Festis då de va så törstiga!

Vi gick in i butikerna där de bla gör glas o sånt. Ida o jag gick in i krims krams butiken där me (där iof allt är dyyyrt) o Ida hittade ett lila glittrigt fjärilshårspänne bland alla smycken som hon ville ha. Så vi gick med det där lilla smycket till kassan o hon som stod där sa att Ida fick det, det passade henne ju så bra :) Det va så snällt o Ida tackade! Vi gick sedan upp till caféet där barnen åt en varsin korv...




Sen tog vi bilen hem, stannade på mm för o köpa glass till barnen. De ville så gärna ha o de har några sorter där för 5kr st ;) När vi kom dit hade Ida somnat :O Hon måste ha varit så trött så gumman <3 Men efter 5-10 min sömn va det full fart på henne ;) Jag o Ida tog bilen hem o Patrik o Tim gick. När vi kom hem vilade o mös vi alla i soffan en stund. Sen ville barnen såklart ut o leka igen :) Patrik vattnade alla blommor o jag dammade. Va månader sedan sist. Helt otroligt för o va mig! Haha! Sen cyklade Patrik o handlade lite kött då vi va sugna på grillat till middag :) Så när han kom hem grillades det, jag fixade en sallad o sen åt vi ute i sommarvärmen, för varmt är det! På våran uteplats va det 38 grader som mest, phu! Tog ut bordfläkten så vart det lite bekvämare :) Barnen fortsatte o leka o sen gick vi in o hjälptes åt o röja upp i deras rum. Jag röjde även resten av lägenheten så nu är det så fint så här hemma! Redo för o dra igång höst terminen. Planen är o hjälpas åt o hålla ordning nu här hemma så det inte blir super mkt o göra när man ska städa. Att det ska gå o ta fram dammsugaren på fre em utan att först röja gärnet, får se hur det går ;) Men känns skönt att det är undanröjt, dammsugit, golven skurade o det är dammat. O badrummet rengjort! Handlat för veckan o matlista klar. Nu ska jag väl kunna släppa på det. Men fortfarande finns det inget som tar bort det jobbigaste, att lämna barnen i morrn. De sa i kväll att de vill va hemma o gosa me mamma :( Ingen av dom vill dit i morrn o jag VET att det kommer bli många tuffa lämningar... Jag vill ju oxå vara med dom. Trots att vi haft drygt 7 veckors sommarlov tillsammans så känner jag inte som vissa, att det ska bli skönt me lite tid ifrån varandra o komma igång me rutiner. Nej, jag skulle ge vad som för o få va hemma me dom JÄMT!! Fast det skulle iof bli dyrt, för vi gillar o hitta på äventyr tillsammans! Hihi! Men nu är det som det är. Jag ska göra mitt bästa för o tänka positivt o göra det lättare för dom, så gott jag kan. Ida hade lite svårt o somna i kväll. Omställningen är störst för henne då hon ju byter avdelning, till "storbarns avdelningen" med nya barn, även flera av hennes kompisar o nya fröknar. Känns jobbigast även för mig... Tim går kvar där han började i januari. Men några av dom fröknarna han hade plus några andra, varav två av dom hade han när han gick på "småbarns avdelningen" (de har tre avdelningar) så för han är det mkt välbekant. Han kommer att bli en av dom äldsta på sin. Han kommer det oxå bli jätte tufft för då han är så EXTREMT mammig!!! Jag förbereder mig för en tuff höst men ska kämpa me o behålla mitt lugna mood o positiva tänkande. Det kommer bli svårt. Men jag SKA kämpa!!! 
Väskorna o kassarna me alla deras saker är packade. Vi ska försöka va på förskolan till kl 9. Har skrivit 9.15 på dom (jag börjar ju inte förren kl 11 men de ser gärna att barnen kommer senast kl 9.15 så de är dör när allt drar igång. Men nån  gång då o då gör det inget om vi kommer senare) Men just i morrn sa Tims fröken att vi skulle försöka komma till 9 så att jag kan va me en stund o lämna i lugn o ro. Vilket känns skönt. Min plan är att sedan hinna me min rehab träning efter jag lämnat dom o innan jag åker o jobbar. Är bra att jag får in det då jag annars inte skulle prioritera mig o min träning förren barnen lagt sig. Nu kan jag göra det innan jag åker till jobbet eftersom barnen ändå "måste" lämnas till runt 9.15. Men är vi trötta el sega nån mån ibland så åker vi ändå senare :P  Planen är att vi på måndagar cyklar till förskolan. De får cykla på sina cyklar. För Patrik hämtar ju dom me sin cykel o då kan de cykla hem tillsammans :) Hoppas det ska funka! Han kommer få laga mat på måndagar, skönt ;) Om föräldrarna kommer o hämtar sina barn i tid (jag stänger ju på måndagar o slutar kl 17) så är ju jag hemma till runt 17.30 o då kan vi äta tillsammans. Men i morrn tjuvstartar de nog då Patrik ska iväg o hjälpa Stefan me en grej direkt när jag kommer hem.

Jaha, än en gång känns det som om jag babblar o babblar oooo babblar :P

Ska kolla så allt är klart till i morrn o sen fundera på om jag ska börja läsa nån bok el nåt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar