lördag 15 augusti 2015

Sol, bad o första geting sticket!

Jag sov ända till kl 10 idag! Behövdes nog då kl vart lite mkt innan jag kom i säng igår. Hade fått sms av Cassi som undrade vad vi skulle göra idag (bror min jobba) så ist för o åka till Länna o bada vart det Alunda. För o göra Cassi o barnen sällis. Så efter jag hade ätit frukost (mannen o barnen hade redan ätit o så hade han hunnit smörja in barnen oxå) så cyklade jag till Willys o köpte lite matsäck. Pannkakor, köttbullar o risifrutti till barnen, en vaniljkvarg till mig ;) När jag kom hem packade vi ihop allt o kom dit till ca 12. Va där drygt 3.5 timme. Man får passa på på helgen när man är ledig :) Sa till Patrik att han fick va hemma om han ville, få lite egentid en stund på dagen. Men han va badsugen han me, o det är alltid kul o åka hela familjen :) O kul o träffa Cassi, Isadora o Isolde oxå! Barnen badade för fullt, även vi :) Tim kom me en död geting i handen som han hade hittat, sa åt honom o kasta bort den så han inte skulle bli stucken. Men såklart lyssnade han inte utan vart ju stucken. Han vart ledsen men det gick snabbt över när han hoppad i plurret me pappa ;) Nu är det lite rött men annars syns det inte så mkt. När vi åkte hem svängde vi upp på Gränby. Barnen köpte lördagsgodis o jag köpt prosutto (hm, osäker på stavningen, haha) o Philadelphia vitlök. Det blir mitt lördags gotti. Rulla in osten i skinkan, yammi! Gick oxå upp till food courten o köpte me sushi hem :P Längtat efter det!! Mannen skulle iväg så jag köpte nå annat till barnen oxå. När vi kom hem hängde mannen upp alla badkläder o packade upp kylväskan o sen tog han cykeln för o möta upp Victor. Jag o barnen åt middag...

Mmm... Gott!!!!

Röjde undan. Barnen valde lördags film o kröp upp i soffan me sitt lördagsgodis o jag tog mig en dusch. Men nu sitter jag här o gör dom sällis :) Om en halvtimme ska de i säng! 
Jag mår så illa. Blir illamående av min medicin :( Känns som om jag ska kräkas varje gång jag äter.... Det är ju iaf fin färg på tabletterna ;)

Ja, den ena iaf. Rosa!!! :P

Får se om jag kan äta mitt lördags gotti sen, el om jag mår för illa. Så trist....

Får se om jag ev ser en film sen....
Älskar att det är sommar nu. Även om den kom flera veckor för sent tycker ja... Men bättre den kom sent än inte alls... Man kan ju bada på helgerna iaf ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar