fredag 31 juli 2015

O det va den fredagen

Idag vaknade vi nog närmare 8.40, man blir bortskämd :P Dock somnade de nu i kväll inte förren 20.30 o 21. Föredrar faktiskt ändå 19-7, vet inte varför men jag blir så trött av att ha dygnet så här. Trots att jag får lika många timmars sömn så funkar inte min hjärna riktigt när jag somnar efter kl 24... Det som gör att man ändå har dygnet så här är ju att barnen har så kul på kvällarna. Det leks me kompisar på gården o de leker allmänt väldigt bra efter middagen. Idag efter frukosten gick vi ut på gården o lekte ett par timmar. Det kom ut många barn som lekte. Rätt chockad över hur många som låter deras barn i typ 3-5 års åldern leka helt själva ute! Föräldrarna är inne o tom på en annan gård!!! Jag är inte ett kontroll freak, men 3 o 4 år tycker jag är för litet för o va ute heeelt sj. Våra kan va ute på lekplatsen utanför oss, o cykla här där vi ser dom. O då har vi altandörren öppen, sticker ut huvudet o kollar till dom minst var 5e min (vi ser dom genom både köksfönstren o vardagsrummet oxå) el så sitter vi på våran uteplats. Men de skulle aldrig få gå nånstans där vi inte kan se dom. Men iaf, vi gick in o åt lunch. Sedan åkte vi för o kolla på diskmaskin. Våran började krångla redan i julas, det har varit några hjul till vagnarna som lossnat o några andra skavanker (den är nog rätt gammal) men den gick bra fram till i julas. Då vart disken helt vit. O så har det blivit ett par gånger sedan dess. O nu sen i förrgår blir det så vad vi än gör. Vi har testat ALLT!! Men nu fick vi nog. Kikade en snabbis på Ikea men åkte sen till Elgiganten. Där hittade vi DEN! ;) Helt perfekt! Så åkte hem o då gick barnen ut på engång, Patrik fixade me diskmaskinerna o jag åkte o handlade. Ida önskade tacos till middag. Kom hem o det va smått kaos i köket så sket i o börja me middagen o gick ist ut o satte mig på gräsmattan o snackade me Lisa o tittade på när barnen lekte ;) Men strax innan kl sex va ja ju tvungen o gå in o fixa middag. Barnen fick följa me in o tog en varsin frukt o varvade ner lite medan jag fixade middag. Som vart en sen en. Men en av favvo middagarna måste vara tacos, inte för att det är min favvo rätt (men Idas favvo) utan för att alla sitter så länge tillsammans o pratar o har det så trevligt! :) Sen fick de en varsin glass, som vi lovat! O så va det bara till o borsta tänderna o läsa saga. Älskar våran sagostund på kvällen! :)

Nu går våran diskmaskin....

Det ska sitta en skiva där under sen är det klart! :)

Nu funderar jag på om jag ska försöka komma i säng i tid i kväll. Inbilla sig kan man ju ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar