söndag 2 augusti 2015

Ännu en underbar dag!

I morse när vi hade ätit frukost o fixat oss i ordning bestämde vi oss för o cykla o hälsa på min farmor o farfar som bor ett par gårdar bort. Barnen cyklar så bra o fort nu att man sj få cykla me. Jag o Tim tog varsin cykel o Ida sin sparkcykel, oj vad det går undan! De är ganska duktiga på o se sig för, får påminna dom lite ;) Farmor o farfar vart så glada när vi kom! De bjöd på go fika o barnen drog fram leksakslådorna o lekte :) När vi hade varit där ett tag o fikat o så så packade barnen ihop alla leksaker o sa att nu ville de hem! Hahaha! De fick gå ner o leka på gården precis nedanför utanför fönstret medan jag hjälpte farmor o duka av. När vi sen skulle cykla bestämde vi oss för o cykla förbi "borgen" o leka. När jag va hos farmor o farfar när jag va lite gick vi ofta dit o lekte, det va riktigt kul!! Så vi cyklade dit o lekte....





Här lekte vi en lek o jag jagade dom så vi vart alldeles svettiga o andfådda! Hahaha, men så kul vi hade! :D



Sen cyklade vi vidare till skolan här utanför där barnen fortsatte o leka....








De mörka molnen åkte liksom förbi o runt oss. När vi sen cyklade hem lekte barnen ute medan jag fixade en sen lunch, som de sen åt ute :) Ja, mina barn älskar o va ute!! :D När vi åt kom pappan hem! De hade haft det så bra så!! :) Sen ville barnen vila lite. Tittade en liten kortis på tv o sen efter middagen ville de ut igen. Så vi gick ut allihopa <3 Barnen cyklade o båda tränade på o cykla utan stödhjul! De är nog ett tag kvar innan de behärskar det helt, troligtvis nästa sommar. Me. Övning ger färdighet ;) O när de själva vill prova så nekar vi inte! Efter vi varit ute ett tag började det regna, solen sken men det kom en rejäl skur! Vi gick in o alla tog sig en dusch o mös sedan i soffan tillsammans innan barnen la sig. För se när de somnar i kväll. De är lite uppspelta för morgondagen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar